Per uns municipis lliures de violències masclistes

Eva Baró

25/11/2023 09:12 h.

Aquesta setmana, el 25 de novembre, commemorem el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les dones. Aquesta és una lluita que ens interpel·la a totes i a tots: dones i homes, societat civil i administracions, allò públic i també l’àmbit privat.

Aconseguir que les nenes, les joves, les dones, les àvies, que totes en definitiva, arreu dels nostres municipis, les nostres viles i ciutats, del país, puguem tenir una vida plena i lliure de violències masclistes en qualsevol de les seves formes (sexual, econòmica, psicològica, institucional, vicària, obstètrica, etc..) hauria de ser un objectiu col·lectiu, tranversal, inclusiu i indiscutiblement abraçat per tothom, atès que és una qüestió de justícia i de drets humans.

Des de la Diputació de Barcelona estem treballant per reforçar els instruments i recursos de tots els municipis de la demarcació per tal que puguin desplegar polítiques feministes dirigides a sensibilitzar i prevenir les violències masclistes.

La creació de l’Àrea de Feministes i Igualtat és una clara aposta en aquest sentit i tenir més i millors instruments per aconseguir que els 311 municipis de la demarcació de Barcelona puguin treballar en pro d’un objectiu que a tots ens interpel·la: viure en una societat lliure de violències masclistes i on la igualtat entre dones i homes sigui una realitat.

Eva Baró i Ramos

Vicepresidenta 5a de la Diputació de Barcelona