04/02/2019 10:19 h.

Rafa Homet a la Jornada anual Aliança Educació 360: “Volem crear un potent ecosistema educatiu local per garantir una educació de qualitat per a tothom i al llarg de la vida”

Comparteix

Un any  després de la presentació de la iniciativa de l’Aliança Educació 360, els agents educatius que en formen part s’han trobat de nou a la Jornada Anual l'’Educació Avança en Clau 360 per fer balanç de l’activitat duta a terme, durant l’any 2018 i els reptes plantejats per al 2019.

 

A la jornada celebrada al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) han  participat, entre d’altres, el diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona, el republicà Rafael Homet; el director de l’Aliança Educació 360, Carles Barba; i la presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, Pilar Gargallo.

Durant la seva intervenció Rafael Homet ha destacat que “des de la Diputació es vol crear un potent ecosistema educatiu local per garantir una educació de qualitat per a tothom i al llarg de la vida.  Avancem cap a un nou model educatiu de país en clau d’Educacio 360, cap a un nou model de governança compartida, equitatiu i adaptat a  les necessitats de les persones i el territori”. I ha subratllat com “l’Aliança 360 és un programa d’experiències compartit que implica la col·laboració, la feina de tots plegats, i la plena confiança entre tots els agents educatius”.

L’Aliança Educació 360, impulsada per la Diputació de Barcelona, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Fundació Jaume Bofill proposen als ajuntaments, escoles i instituts que incorporin la mirada 360 per promoure l’equitat i el canvi educatiu. Ho fa amb el convenciment que el futur de l’educació passa per aquesta mirada de 360 graus, pel treball compartit dels diferents agents educatius del territori dins i fora de l’horari lectiu, que connecta l’escola i l’institut amb el seu entorn.

El repte de l’Aliança de l’Educació 360 es que tothom tingui més i millors oportunitats educatives en tots els temps i espais de la seva vida, connectant l’educació i els aprenentatges entre el temps lectiu i el no lectiu, que cada infant i jove construeixi el seu propi itinerari vital amb equitat i sense exclusions.

Educació 360 aposta perquè el temps del migdia, les activitats extraescolars i els casals d’estiu formin part del projecte pedagògic dels centres educatius. Tal com ha explicat el diputat republicà Rafael Homet, responsable de l’àrea d’Educació de la Diputació, “l’educació passa en tots els temps i espais vitals i és necessari sumar amb tots els agents del territori; famílies, entitats, equipaments, administracions, i centres educatius, incloent escoles bressol, escoles d’adults i CEE”.  

 

Crida Centres Educatius 360

La Jornada ha convocat a l’espai de la tarda a totes les escoles i instituts de Catalunya interessats a la presentació de la crida Centres Educatius 360. Amb aquesta convocatòria, s’anima a escoles i instituts que volen ampliar, repensar o millorar les seves dinàmiques en clau d’Educació 360 a fer-ho realitat.

Durant la presentació, s’ha donat a conèixer tots els detalls de la crida: bases de participació, requisits, terminis i l’acompanyament que s’oferirà als projectes participants. A més, intervindran tres experiències d’èxit: l’Escola La Maquinista de Barcelona, l’Escola dels Encants de Barcelona i l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià de Besòs.

L’Aliança Educació 360 fa aquesta crida a les escoles i instituts catalans perquè presentin projectes en clau 360, tant si tenen ja recorregut, com si tot just estant en gestació. La crida Centres Educatius 360, planteja a escoles i instituts els següents reptes: connectar espais i temps lectius i no lectius i connectar el dins i fora de l’escola.

L’Aliança Educació 360 compta ja amb més de 120 institucions i organitzacions adherides: ajuntaments, entitats, centres educatius, xarxes d’àmbits temàtics i territorials, associacions i col·legis professionals i grups de recerca d’universitats diferents.

L’acte ha comptat també amb la intervenció de la cap de programes de la Chicago Learning Exchange, Sana Jafri, que ha centrat la seva intervenció en l’experiència de Chicago sobre Comunitat i l’aprenentatge connectat.

Educació 360 és una iniciativa educativa, social i política que vol impulsar un canvi profund en el model educatiu. Planteja integrar els aprenentatges i l’educació que es produeixen en tots els temps i espais de la vida de les persones, connectant l’escola, famílies i tots els recursos i actius de la comunitat.