20/09/2018 22:13 h.
Sabadell, Matadepera i Terrassa seran enllaçades per un itinerari de vianants i bicicletes
Itinerari de vianants i bicicletes entre Sabadell, Matadepera i Terrassa
En la presentació del projecte, el diputat Jordi Fàbrega ha volgut ressaltar que aquesta serà una infraestructura de mobilitat més sostenible i amb la que es vol promoure que les persones vagin en bicicleta i a peu en els seus desplaçaments, millorant la seva seguretat, ja que per aquestes carreteres hi circulen una mitjana de 27.0000 vehicles al dia. En aquest sentit, ha assenyalat que "estem donant una connectivitat amb nou model de mobilitat sustentable de poder utilitzar menys el vehicle, en una àrea potencial de 430.000 ciutadans, amb una infraestructura per a bicicletes i vianants que serà la més important de les existents actualment al nostre país".
El conjunt del projecte d’itinerari de vianants i bicicletes té una longitud de 4,1 km, i està dividit en dos trams. El primer, entre Terrassa i Matadepera, d’1,06 km, transcorre paral·lel a les carreteres BV-1221 i BV-1275, amb inici a l’avinguda Lacetània de Terrassa i final a l’entrada del nucli de Matadepera, i tindrà una amplada de cinc metres.
El segon tram, entre Matadepera i Sabadell, tindrà una longitud de 3,050 km i es situarà al costat de la carretera BV-1248, amb inici a l’accés a l’ermita de Sant Julià d’Atura i final a l’entrada del nucli de Matadepera. En aquest cas, l’amplada de l’itinerari serà de tres metres. Ambdós projectes, tal com ha indicat el diputat d’Infraestructures Viària i Mobilitat, Jordi Fàbrega, s’iniciaran l’any vinent. El primer tram a la primavera i el segon a la tardor i es preveu una durada de set mesos pel primer tram i de 10 mesos pel segon.
El disseny del traçat dels dos itineraris de vianants i ciclistes estan basats en el traçat de les carreteres existents. L’actuació que es realitzarà en el tram de Terrassa a Matadepera contempla dos passos per sota del pont de la riera de les Arenes, que permetran donar continuïtat als camins que discorren paral·lels a la riera, evitant que els usuaris dels camins hagin de creuar la carretera.
En el tram Sabadell – Matadepera, el carril s’ha definit paral·lel a la línia blanca de la carretera actual de tres metres d’amplada amb una barrera de seguretat i cunetes d’1,3 metres d’amplada. En aquest tram també es construirà una rotonda de 40 metres de diàmetre a la intersecció de les carreteres C-1415a i la BV-1248. Així mateix es modificarà la secció transversal del pont sobre el torrent de la bazuca amb l’objectiu de fer passar l’itinerari d’una manera més segura.
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.