27/02/2024 19:22 h.

Transformació digital, per uns ajuntaments més propers i eficients

Cloenda de la jornada a càrrec d'Antoni Vélez

Aquest dimarts s’ha dut a terme al Paranimf de l’Escola Industrial de Barcelona la jornada "Administracions intel·ligents per aportar valor públic", en la qual hi han participat un centenar de càrrecs electes i de tècnics municipals.

La jornada ha estat un espai d'intercanvi d'experiències en el desplegament de serveis digitals amb impacte al territori. La transformació digital en els ens locals no és simplement una qüestió tècnica o administrativa, sinó una oportunitat per redefinir la relació entre la ciutadania i la seva administració local.

Ha obert la jornada el vicepresident 2n de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, que ha remarcat la importància "d’orientar-se a la ciutadania amb sentit, sense deixar ningú enrere, com fa la Diputació de Barcelona a través del seu projecte de transformació digital SeTDIBA, reconegut a nivell europeu". Segons Guiteras, aquesta distinció "ens fa ser conscients que tenim al davant un repte gegantí, com és la digitalització, la simplificació dels serveis i animar els nostres joves a convertir-se en servidors públics".

Antoni Vélez, diputat delegat d’Innovació Digital i Integritat Institucional, per la seva banda, ha estat l’encarregat de fer el tancament de la jornada, posant en valor que davant dels grans reptes per endavant, "la digitalització és l'eina que ens ajudarà a construir ajuntaments més propers i eficients. Una nova revolució per millorar la vida dels ciutadans".