Si ets d'un municipi

La Diputació de Barcelona a través del Catàleg de serveis, i amb la voluntat de posar a l'abast dels governs locals de la província de Barcelona, suport tècnic, material i econòmic, ofereix als ens locals els següents recursos en matèria d'exposicions:

Exposicions itinerants

Aquest suport als museus locals adherits a la Xarxa de Museus Locals (XML) té per objectiu contribuir a incrementar, potenciar i millorar la seva programació. Aquestes exposicions temporals de qualitat estan destinades a fomentar la cooperació cultural amb el territori i acostar l'oferta expositiva a una diversitat de públics.

Es poden consultar les diferents exposicions en oferta, així com el contingut i els serveis al visitant a la pàgina de l'Oficina de Patrimoni Cultural. Amb la presentació de la sol·licitud, s'haurà de dir la sala on s'exhibirà la mostra i les seves dates d'entrada i sortida del museu.

Més informació a l'apartat de tràmits de la Xarxa de Governs Locals a la Seu Electrònica.

Destinataris: Ajuntaments, consells comarcals, consorcis locals.

Exposicions itinerants d'art contemporani

Exposicions d'art contemporani produïdes pel Programa d'Arts Visuals de la Diputació de Barcelona adreçades a espais expositius municipals: centres d'art, museus i sales d'exposicions. Totes les exposicions ofereixen serveis educatius i activitats específiques per a cada municipi, amb la voluntat d'oferir recursos als visitants per contextualitzar, aprofundir i dialogar amb les temàtiques i els plantejaments de l'exposició i amb els artistes que hi participen. Es poden consultar les exposicions disponibles i els requeriments tècnics a la pàgina de l'Oficina de Difusió Artística.

Destinataris: Ajuntaments

Exposicions de medi ambient

Exposicions itinerants de medi ambient que es posen a disposició dels ens locals com a eines de sensibilització i conscienciació ambiental en matèria de transició energètica, residus, aigua i soroll.

Algunes d'aquestes exposicions han estat adaptades al format virtual. Els continguts de les exposicions itinerants i virtuals es pot consultar a la pàgina de Medi Ambient.

Totes les exposicions disposen de materials complementaris que enriqueixen la visita i de materials personalitzables per fer-ne difusió.

Destinataris: Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades.

Exposicions d'educació

La Gerència de Serveis d’Educació ofereix dues exposicions itinerants al Catàleg de serveis 2024:

Són recursos expositius temporals que afavoreixen l'aprenentatge al llarg de la vida, tant en etapes educatives obligatòries, post obligatòries, com per a públic familiar i públic general. Aquests recursos són una oferta expositiva de qualitat que tracten, des d'una visió àmplia, temàtiques relacionades amb l'aprenentatge i la sensibilització en totes les etapes vitals.

A més, i a banda del Catàleg de serveis, la Diputació de Barcelona posa a l'abast dels ens locals de la província de Barcelona les següents exposicions en matèria de: