Càpsula formativa sobre gestió i mediació amb les comunitats de propietaris seleccionades pel Programa d’Entorns Residencials de Rehabilitació Programada

14/02/2023 09:30 - 14:30

Recinte Maternitat – Pavelló Garbí (Sala d’Actes).

Travessera de les Corts, 131-159. 08028 - Barcelona

Inscripcions Documentació

Aquesta edició dels Espais de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge (XSLH) s’adreça exclusivament a les persones responsables dels vint ajuntaments de la demarcació de Barcelona que han estat seleccionats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (AHC) per rebre el finançament necessari per a l’execució de les actuacions d’Entorns Residencials de Rehabilitació Programada (ERRP) en el marc dels fons europeus Next Generation EU.

La sessió s’estructurarà en dues parts:

• Una primera part d’actualització normativa en matèria de propietat horitzontal, sobretot en allò que fa referència a l’adopció d’acords per obres a l’edifici en el sí d’una Junta de Propietaris d’una comunitat en règim de propietat horitzontal. Aquesta matèria està regulada a Catalunya al Títol V del Llibre Cinquè del Codi Civil de Catalunya. Es farà especial referència a les modificacions introduïdes pel Decret Llei 28/2021, de 21 de desembre. Aquesta part de la sessió serà conduïda per Mar Escutia Abad, professora d'ESADE i assessora jurídica del Col·legi d'Administradors de Finques de Barcelona - Lleida.

• La segona part de la sessió tindrà un contingut més qualitatiu i estarà orientada a millorar les competències en mediació i resolució de conflictes en el sí d’una comunitat de propietaris, afavorint el consens mitjançant l’acompanyament, l’empoderament i el treball en xarxa amb veïns i veïnes. Per a aquesta part de la sessió comptarem amb Núria Cabero Olaya, tècnica del Servei de Bon Veïnatge i Convivència de l’Ajuntament del Prat de Llobregat.

09.30-10.00

Presentació de l’Espai

David Mongil Juárez, cap de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona

Marta Solé Pascual, cap del Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de la Vida de la Diputació de Barcelona

10.00-11.30

Règim de funcionament d’una comunitat de propietaris

• Règim de reunions d’una Junta de Propietaris: convocatòria, assistència, dret de vot.
  • Acords en Junta de Propietaris: còmput de vots, acta, llibre d’actes, majories necessàries, vinculació i obligatorietat dels acords, impugnació i suspensió dels acords
  • Obres en elements comuns
11:30 - 12:00 Pausa

Acompanyament a les comunitats de propietaris/àries

• Què és? Què es necessita? Eines per a la intervenció. Treball en xarxa
  • Exposició de casos pràctics de treball per a afavorir la gestió de la comunitat de veïnat a través de l’acompanyament socioeducatiu, l’empoderament i el treball en xarxa

Abordatge de situacions de conflictes des de la mediació ciutadana

• Habilitats comunicatives. Mètodes de resolució de conflictes. El paper de la mediació Habilitats i tècniques de la persona mediadora. Roleplaying
14:00 - 14:30 Torn de debat i preguntes

Assistents

La sessió està dirigida als tècnics dels serveis d’habitatge dels ens locals que estan adscrits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge, i en aquesta ocasió, s’adreça específicament a les persones professionals dels municipis seleccionats en la Resolució DSO/477/2022, per tenir un interès específic i directe en el tema.

Es demana l’assistència d’un màxim de dues persones per ajuntament.