Introducció a l'Acció Urbanística Local: Principis generals, conceptes i agents

19/02/2021 - 12/03/2021 09:30 - 11:30

Presentació

La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania.

L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants.

Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals s’organitza aquest curs amb l’objectiu de facilitar una primera aproximació a l’acció urbanística local. Si bé des d’una perspectiva global i introductòria, al llarg de les quatre sessions del curs es pretén abordar els elements essencials d’aquesta temàtica, els principis bàsics que la motiven, els agents presents en l’activitat urbanística, els conceptes tècnics i jurídics fonamentals i en certa mesura de quina manera aquestes matèries s’organitzen i executen en les corporacions locals.

La formació adoptarà un format híbrid de videoformació (sessions de Zoom amb els ponents) i un treball en línia en aula virtual amb l’elaboració per part dels assistents d’uns exercicis bàsics d’adaptació dels continguts als seus respectius entorns municipals.

Ponents

Judith Gifreu, Professora de dret administratiu a la UAB i membre de la Comissió jurídica assessora de la Generalitat de Catalunya.

Alfred Lacasa, advocat, Cap de Serveis Jurídics de l’Ajuntament de Granollers

Taula Rodona:

- Eloi Hernández, Alcalde de Fonollosa

- Rodrigo Alaminos, Coordinador General. Ajuntament de Martorell

- Macarena Lupón, Secretària interventora. Ai. Vallgorguina

- Georgina Vázquez. Urbanista, vocal de l’Agrupació d’Arquitectes Urbanistes de Catalunya

Destinataris

El caràcter bàsic i introductori d’aquesta formació fa que aquesta sigui adreçada al personal tècnic i directiu dels ens locals amb uns coneixements molt bàsics sobre la matèria que o be no disposen d’una formació prèvia en matèria urbanística o be vulguin adquirir de forma ordenada una visió de conjunt de la mateixa.

Inscripcions i programa

Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 12 de febrer de 2021 mitjançant el següent enllaç.