19/04/2024 14:15 h.

La GSHUA participa en les Jornades "De Europa al Barrio" a Santa Coloma de Gramenet

La GSHUA va participar en la jornada presencial "De Europa al Barrio", organitzada el passat 17 d'abril, per l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, l'Observatori 2030 del Consell Superior de Col·legis d'Arquitectura de España (CSCAE) i Paisaje Transversal, en col·laboració amb el Ministerio de Vivienda y Agenda Urbana i la Diputació de Barcelona.

L'esdeveniment es va desenvolupar durant els dies 16 i 17 d’abril, una trobada dedicada a ampliar el coneixement sobre l'impacte que la Nova Bauhaus Europea i les Agendes Urbanes Locals tenen sobre les nostres ciutats, amb especial atenció a les oportunitats de finançament i sistemes de seguiment.

A les jornades, es va obrir un espai de debat multiactor i multinivell amb un marcat caràcter tècnic i pràctic a partir de la participació de persones expertes, la revisió de projectes i bones pràctiques, i la transferència d'aprenentatges.

La participació de la GSHUA, durant el segon dia de les jornades, va tenir dos moments:

El primer de caràcter expositiu, on va intervenir el Cap del Servei d'Urbanisme, Ferran Barba, presentant els principals elements del projecte corporatiu Impuls de les Agendes Urbanes Locals, especialment dels tres eixos de suport i desplegament: La definició de les agendes urbanes, a través del suport tècnic a la redacció, la implementació dels seus plans d’acció, mitjançant l’ impuls a la gestió, i el treball en xarxa, teixint aliances i sinergies articulades per la XAUL.

El segon moment, l’ESPAI XAUL, va consistir en una trobada de caràcter pràctic, oberta a totes les ciutats assistents a la jornada, i dinamitzada per consultores expertes. En aquest espai es van abordar dos aspectes rellevants de la implementació de les agendes. D’una banda, es van donar pautes sobre el finançament extern de les actuacions dels plans des de la perspectiva del tècnic municipal que ha de fer front al repte de valorar l’oportunitat de les convocatòries i aplicar, i d’altra, es va treballar i debatre sobre la creació de sistemes de seguiment i proposta d’indicadors per al seguiment de l’execució de les Agendes Urbanes Locals.