04/05/2022 - 25/05/2022 09:30 - 12:00

Presentació

La convocatòria d’ajuts públics a la rehabilitació residencial amb fons europeus Next Generation suposa una gran oportunitat per a millorar l’eficiència energètica del parc edificat d’ús residencial existent.

Un aspecte essencial per a complir els objectius d’aquests ajuts a la rehabilitació d’edificis i habitatges és la presa de decisions en el sí de les comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal. Els administradors de finques jugaran un paper cabdal en l’assessorament a les comunitats per a sol·licitar aquests ajuts però el personal de les Oficines Locals d’Habitatge, en la seva funció d’assessorament a la ciutadania en matèria d’habitatge, especialment d’aquelles comunitats amb menor nivell d’estructuració i que acostumen a ser les més vulnerables, també requeriran tenir uns coneixements bàsics del funcionament de les comunitats de propietaris (constitució de la Junta de Propietaris, majories necessàries per a l’adopció d’acords, sobretot els que fan referència a obres a la finca, impugnació d’acords, etc.).

Igualment rellevant per a les OLHs és el coneixement de les actuacions que han de dur a terme les comunitats de propietaris per a conservar i mantenir el parc construït aixií com per a realitzar les obres de rehabilitació que requereixen els edificis i habitatges.

Per tal de donar resposta a aquestes necessitats, des de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona, hem cregut convenient programar l’acció formativa “La propietat horitzontal i el deure de conservació i rehabilitació dels edificis”, de deu hores lectives de durada i estructurada en quatre sessions, impartides en format webinar, en les que es combinarà l’explicació teòrica amb els casos pràctics sobre la normativa destacada en propietat horitzontal i sobre la intervenció en la conservació, manteniment i rehabilitació del parc construït.

Destinataris

Personal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació dels serveis locals d’habitatge.

SESSIÓ 1 (04/05/2022). Constitució i gestió de comunitats de propietaris I

·Constitució de la comunitat de propietaris en règim de propietat horitzontal. Escriptura i registre.

·Estatuts i reglament de règim interior.

·Òrgans de govern. Presidència, Secretaria, Junta de Propietaris, administrador.

·Reunions. Convocatòria, assistència, dret de vot.

SESSIÓ 2 (11/05/2022). Constitució i gestió de comunitats de propietaris II

·Acords en Junta de Propietaris. Còmput de vots, acta, llibre d’actes, majories necessàries, vinculació i obligatorietat dels acords, impugnació i suspensió dels acords.

·Obres en elements comuns.

·Arbitratge, mediació i actuacions judicials sobre propietat horitzontal.

SESSIÓ 3 (18/05/2022). Deure de conservació i rehabilitació dels edificis i habitatges I

·Introducció.

·Importància del manteniment preventiu dels edificis.

·El deure de conservació dels edificis.

·L’ordre d’execució. Vessant pràctica.

·Anàlisi de casos reals d’intervencions dels ajuntaments en matèria d’edificis d’habitatges privats en mal estat de conservació.

·Obres en comunitats de propietaris. Mediació de l’ajuntament.

·Tècniques de conscienciació ciutadana vers el manteniment dels edificis.

SESSIÓ 4 (25/05/2022). Deure de conservació i rehabilitació dels edificis i habitatges II

·Desallotjament d’edificis per risc de col·lapse.

·Problemàtica de les ocupacions irregulars d’edificis d’habitatges privats.

·La Inspecció Tècnica de l’Edifici (ITE).

·Intervencions dels ajuntaments en mtèria d’ITE.

·El programa de rehabilitació.

·Introducció a la certificació d’eficiència energètica d’edificis.

·El Llibre de l’Edifici.

Inscripcions

Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d'assistents es podrà limitar l'assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatges d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. L'organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta.

Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 29 d’abril de 2022 mitjançant el següent enllaç.