Urbanisme pràctic_taller: Convenis urbanístics

29/04/2024 09:30 - 14:30

Edifici del Vagó- Aula 2B. Recinte Escola Industrial. Comte Urgell 187.

Presentació
La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt decompetències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants.
Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana s’organitza una formació continuada per resoldre les casuístiques i conflictes del dia a dia dels ens municipals, en aquest sentit el cicle urbanisme pràctic està compost per diferents càpsules i tallers que donen resposta a les necessitats de les entitats locals.
Aquest taller vol afrontar el tema dels convenis urbanístics, un instrument útil per arribar acords amb propietaris i poder desenvolupar planejament urbanístics, però que sovint genera desconfiança. En aquest taller abordarem el marc legal, límits, competències, tràmit, problemàtica...
Aquesta edició en format presencial on la ponent exposarà el contingut teòric acompanyats de casos pràctics amb la participació activa dels assistents. El taller, a més, és un espai de compartir experiències entre els diferents professionals que treballen en la matèria de l’urbanisme.

Ponents
Eva Giménez Corrons, advocada Sòcia Responsable de l'Àrea de Dret Administratiu i Urbanisme, del despatx RCD advocats.

Destinataris
Aquesta formació està adreçada al personal jurídic i tècnic dels ens locals amb experiència en planejament i gestió urbanística. Les places s’atorgaran preferentment a personal jurídic i tècnic, prioritzant els perfils que més s’adaptin a la temàtica del taller. Es tindrà en consideració l’ordre d’inscripció.

Requisits
Els assistents hauran de portar la legislació vigent en matèria urbanística, així com el material necessari per a resoldre els diferents casos que s’aniran plantejant.

Programa
9:30-14:30. Els convenis urbanístics. Taller i casos pràctics. Eva Giménez Corrons

Inscripcions
Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic.
Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 17 d’abril de 2024 mitjançant el següent enllaç.