12/01/2024 13:23 h.

Les obres a la Basílica de Santa Maria comptaran amb una subvenció de la Diputació de quasi un milió d’euros

El president delegat de l’àrea d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona i secretari general d’Impulsem el Penedès, Sergi Vallès, ha presentat aquest divendres al matí, acompanyat per Mn. Xavier Aymerich, rector de la Basílica de Santa Maria de Vilafranca; l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, i l’arquitecte responsable del projecte, Joan Carles Gavaldà, el projecte de restauració i rehabilitació de la façana nord i diversos espais adjacents de la Basílica de Santa Maria.

Aquesta obra serà possible amb una subvenció de 934.000 euros de la Diputació de Barcelona, que es distribuirà entre aquest any, amb una aportació de 450 mil euros, i la resta al 2025, que cobrirà gairebé en la seva totalitat el pressupost del projecte, que és de 963.704 euros.

Sergi Vallès ha destacat que «aquest és un dels primers projectes d’un total de 47 al nostre territori que s’han inclòs en el pressupost de la Diputació de Barcelona, fruit de l’acord de govern amb el grup d’Impulsem el Penedès. La Basílica de Santa Maria és un emblema per Vilafranca i també pel Penedès».

«Des de l’àrea que presideixo a la Diputació de Barcelona s’ha estat treballant des de fa molt de temps i ara ha estat possible atorgar aquesta subvenció per fer front a aquest nou projecte de rehabilitació de l’edifici», ha afegit.

El diputat ha conclòs la intervenció assegurant que «aquest anunci tindrà continuïtat en els propers mesos, en què presentarem molts projectes i inversions molt destacades per als municipis de la comarca. L’entrada d’Impulsem el Penedès a la Diputació, un grup que vetllem només pels municipis i els veïns i veïnes del nostre territori, permetrà a les comarques de la vegueria que es troben dins la demarcació de Barcelona comptar amb un suport extraordinari i històric en els propers anys».

El pla de les obres, que suposarà la tercera fase d’intervenció en l’edifici i que s’iniciarà en els propers mesos, contempla la neteja i sanejament de l’estructura i la millora de la seguretat , i també s’estendran a la part baixa de la façana que comprèn la zona de la sagristia, les façanes de la Capella del Santíssim i de la Capella de Sant Josep. D’aquests tres darrers elements, també se n’adequarà la seva estructura que sustenta la coberta i es repararan les cobertes i aquells elements de desguàs de l’aigua de pluja per garantir-ne l’estanqueïtat.

Vilafranca del Penedès Alt Penedès