09/02/2024 13:29 h.

Prop de 340 mil euros d’inversió de la Diputació a Santa Fe del Penedès

L’alcalde de Santa Fe del Penedès, Jordi Bosch, el regidor de govern, Miquel Bernet, i el president delegat de l’àrea d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, han presentat aquest divendres els diversos projectes que el municipi, amb el suport de la Diputació de Barcelona, impulsarà aquest 2024 en l’àmbit de l’eficiència energètica i la millora de l’abastiment d’aigua.

Una de les inversions més destacades és la instal·lació d’una caldera de biomassa, que oferirà servei al Centre Cívic, la llar d’infants i l’escola Les Moreres, amb un cost d’uns 224 mil euros i que la Diputació finançarà la meitat.

També està prevista l’ampliació de la planta fotovoltaica d’autoconsum, amb una subvenció de 60.000 euros, de la que se’n beneficiaran diversos equipaments municipals i que permetran rebaixar substancialment el cost de la factura elèctrica.

En aquesta bateria d’inversions s’inclou també un projecte de renovació de la xarxa d’aigua potable del carrer Escoles i Anselm Clavé, necessari per a millorar l’eficiència de la instal·lació i reduir les fuites d’aigua, qüestió cabdal en el context actual d’emergència per sequera, i que compta amb un pressupost de prop de 85.000 euros.

Així mateix també es preveu la reurbanització del carrer Ponent i un tram del carrer Escoles, de reparació d’aquestes vies que es troben molt malmeses, l’arranjament i habilitar guals d’entrada als habitatges, la reparació dels pous del clavegueram i l’adequació d’un espai per a habilitar una zona de contenidors. Tota aquesta obra s’eleva a uns 161.000 euros, dels que la Diputació n’aporta 65.000.

En darrer terme també es subvencionarà per part de la Diputació una part de la inversió d’adquisició d’uns terrenys d’uns 27.000 m2 que permetrà a l’Ajuntament disposar de sòl municipal per a dotar-los de diferents usos.

Jordi Bosch: «Per a un municipi petit com Santa Fe del Penedès, l’acord polític del grup Impulsem el Penedès a la Diputació ens ha permès disposar d’una aportació molt destacada per a fer inversions en el pressupost del 2024 que no podríem afrontar si no fos amb aquestes subvencions, i que ens dona l’oportunitat de tirar endavant diversos projectes molt importants pel poble»

Sergi Vallès: «La tasca política del grup Impulsem el Penedès a la Diputació de Barcelona ha donat com a resultat una aportació extraordinària de 22 milions d’euros a la vegueria del Penedès. Som un grup que posem tots els sentits en l’àmbit territorial i la nostra gestió ha permès garantir amb un gran paquet d’inversions als municipis, com les que presentem a Santa Fe i que portaran una gran millora i benestar als seus veïns i veïnes».

Santa Fe del Penedès Alt Penedès