03/12/2021 11:55 h.

El Rol socioeducatiu dels equipaments juvenils municipals, segon seminari del projecte transformador NOE 4.10

Comparteix

©shutterstock

©shutterstock

Realitzat el 2 de desembre, en format virtual, va comptar amb l'assistència de 169 persones. 

En el seminari es va presentar la "Guia de suport en l'acompanyament socioeducatiu des dels equipaments juvenils municipals", un recurs per orientar els ens locals a l'hora de conferir als seus equipaments municipals funcions sòcio-educatives. En aquesta línia, professionals de joventut i educació van aportar la seva mirada sobre com els equipaments juvenils esdevenen espais de noves oportunitats per a les persones joves. 

El diputat de Joventut, Javier Silva, va donar inici al seminari, que va continuar amb la presentació de la "Guia de suport en l'acompanyament socioeducatiu des dels equipaments juvenils municipals" per part de Caterina Pedregal Corbatera, directora tècnica i Lluís Mas de Xaxars, director de serveis de l'àmbit d'adolescència i joventut, de Doble Via, empresa amb la que s'ha elaborat aquest document, i en el que els ens locals participants en el projecte pilot han aportat la seva experiència i mirada des del territori. Aquest document estarà disponible en el web i serà publicat en breu.  

A continuació, es va celebrar la Taula rodona "Els equipaments juvenils com espais de noves oportunitats pel jovent" que va ser dinamitzada per Carles Vila Mumbrúprofessional de joventut, educador social i associat al Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de Barcelona. A la taula van participar Maria José Ramos Ibor, coordinadora de joventut i solidaritat de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, Kàtia Villa Álvarez, tècnica de joventut de l’Ajuntament de Badia del Vallès, Montse Càrdenas Cuevas, responsable de joventut, igualtat i cooperació de l’Ajuntament de Parets del Vallès, així com Marcelo Montori Arbués, director centre educatiu Esclat de l'Hospitalet de Llobregat.

La cloenda va anar a càrrec de la Neus Gómez Matarán, tècnica assessora d’educació i responsable del projecte NOE 4.10.

El seminari està inclòs dintre del bloc temàtic Orientació i acompanyament a les persones joves i és el segon dels seminaris previstos en el marc del projecte Noves oportunitats educatives 4.10. Aquest cicle de seminaris tenen per objectiu generar coneixement sobre l’abandonament escolar prematur: el context i les característiques de la població afectada i els recursos i estratègies dels ens locals per fer-hi front.

En breu publicarem la presentació de la guia i el vídeo del seminari.