01/02/2023 10:15 h.

Tres nous recursos en obert per a les polítiques locals de joventut

Per millorar la planificació, disseny i avaluació de les polítiques locals de joventut.

El 31 de gener va tenir lloc la presentació de tres noves eines per millorar la planificació, disseny i avaluació de les polítiques locals de joventut. Es tracta dels formawikis de Diagnosi i d'Avaluació intermèdia de plans locals de joventut, amb continguts i orientacions per a tècnics locals; i el nou apartat de joventut del web Hermes InfoGràfics, un recurs d'informació estadística juvenil municipal, comarcal i del conjunt de la província.

Les dues primeres presenten els continguts autoguiats per a la diagnosi i l’avaluació intermèdia dels plans locals de joventut per tal que tècnics locals puguin desenvolupar autònomament les diferents fases dels dos processos. Els dos formawikis contenen videocàpsul·les amb els continguts, explicacions breus i clares i enllaços a fonts d’informació secundàries. A més, cada unitat presenta exercicis per elaborar pas a pas el document final.

Durant la sessió es va posar en relleu l’orientació per posar en pràctica i executar ambdós processos i la flexibilitat perquè l’usuari adapti el recorregut a les seves necessitats.

Per la seva banda, l’apartat de joventut a Hermes InfoGràfics és una nova pestanya d’aquest recurs estadístic de la Diputació que permet obtenir les dades més rellevants en demografia, ocupació i educació per municipis, comarques i per al conjunt de la província de Barcelona dels últims deu anys en l’àmbit de joventut.

A través del web es pot visualitzar fàcilment l’evolució i les dades comparades entre municipis, comarques o per anys. A més, Hermes InfoGràfics permet obtenir dades en format taula de càlcul, imatge o resum en PDF, per a l'ús i edició posteriors. D’aquesta manera, l'àmbit de joventut dels ens municipals té un accés més ràpid i visual a la informació estadística, clau per analitzar i prendre decisions en matèria de polítiques públiques.