21/12/2022 10:20 h.

Presentació de la segona fase pilot del programa Escolta Jove

En dues sessions informatives celebrades l’1 de desembre.

L’1 de desembre passat es van fer dues sessions informatives en línia sobre el desplegament de la segona fase pilot del programa Escolta Jove.

L’Oficina del Pla Jove ha desenvolupat aquest programa amb l’objectiu de reforçar els serveis locals de joventut i facilitar l’increment dels recursos que es destinen a les necessitats d’informació, orientació i acompanyament vivencial de les persones joves.

Aquest 2022, el programa Escolta Jove en format pilot ha arribat inicialment als municipis de més de 20.000 habitants de la província de Barcelona. En la segona fase, el 2023, arribarà als municipis de menys de 20.000 habitants i als consells comarcals, a fi d’abastar tots els municipis de la demarcació.

Escolta Jove té una doble dimensió: una de tècnica material i una altra d’econòmica. Entre 2022 i 2023 la Diputació de Barcelona haurà invertit prop de 6.100.000 euros perquè els serveis locals de joventut puguin disposar de 169 nous professionals que estiguin en contacte amb els joves i els puguin donar suport per tirar endavant el seu projecte vital.