05/02/2024 11:08 h.

Marc Castells lliura el projecte per completar la rehabilitació del Castell de Súria

El vicepresident quart i diputat d'Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic, Marc Castells, amb l'alcalde de Súria, Albert Coberó

També va fer entrega a l'Ajuntament de Súria del projecte d'execució de la reurbanització i integració de la carretera al nucli urbà

Marc Castells, vicepresident quart i diputat d'Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic, ha lliurat, aquest dilluns 5 de febrer, a l'alcalde de Súria, Albert Coberó, dos projectes de la Diputació de Barcelona. Es tracta del projecte executiu de consolidació i adequació de les façanes llevant i nord del Castell de Súria i el projecte d'execució de la reurbanització i integració de la carretera al nucli urbà.

Projecte executiu de consolidació i adequació de les façanes llevant i nord del Castell de Súria

El projecte executiu de consolidació i adequació de les façanes llevant i nord del Castell de Súria té per objectiu la restauració de les façanes de tramuntana i de llevant del Castell. El projecte també ha parat atenció en l'arranjament del seu entorn immediat i en l'acondiciament i valorització dels estrats geològics sobre els quals es va bastir l'edifici. L'esmentat projecte preveu la consolidació dels paraments de façana, mitjançant la utilització de materials similars o compatibles amb els originals i l'ús de tècniques constructives històriques i pròpies de l'element.

El Castell de Súria està situat a la part més alta del nucli antic de la població i està declarat Bé Cultural d'Interès Nacional i és de propietat municipal. Des dels anys noranta del segle passat i fruit d'unes obres de restauració, acull el Centre d'Interpretació del Poble Vell.

La relació del Servei del Patrimoni Arquitectònic i Local (SPAL) amb l'església de la Mare de Déu del Roser i el castell de Súria es remunta a l'any 2000, quan es van programar i tirar endavant un seguit de treballs d'investigació que van servir de base als projectes i a les obres que, en diferents fases, s'hi han anat fent d'aleshores ençà.

De tots aquells treballs, els que han tingut incidència directa en el projecte d'enguany són les obres que s'hi van dur a terme, entre els anys 2019 i 2022. L'any 2019, es va desmuntar la teulada de la nau nord de l'església que s'adossava al castell per la banda de migdia, fet que va permetre recuperar l'accés original al castell i generar un nou espai de relació entre els dos edificis. Tres anys més tard, es van restaurar les façanes de migdia i de ponent del castell.

Les obres tenen un pressupost de 191.983,11 € (IVA inclòs).

Reurbanització i integració de la carretera

El segon projecte lliurat a l'Ajuntament de Súria de mans del vicepresident Marc Castells té com a finalitat la reurbanització del carrer Gonzàlez Solesio (antiga carretera de Súria) per integrar-lo millor al nucli urbà, adequant-lo a la normativa d'accessibilitat vigent, guanyant superfície per als vianants, les terrasses i l'activitat comercial, reduint la intensitat del trànsit de vehicles, regulant la càrrega i descàrrega i augmentant la presència del verd urbà.

El projecte ha de permetre construir la primera de les quatre fases en què s'ha dividit l'actuació. L'execució de les obres permetrà, a més, que Súria guanyi un eix cívic i comercial més saludable, sostenible i funcional.

El termini d'execució del projecte és de vuit mesos i un cost d'obres d'1.192.960,00 €

Visita de les obres de la B-423

El vicepresident Marc Castells i l'alcalde de Súria, Albert Coberó també van visitar les obres d'integració de la carretera B-423, entre els PK 0+190 i el PK 0+450, a l'entramat urbà de Súria, així com de millora de les condicions actuals de l'itinerari de vianants i la permeabilitat del tram comprès.

Durant les obres s'està executant una vorera al costat dret al llarg de tot el tram per tal de donar continuïtat al pas de vianants d'est a oest, que inclourà arbrat i enllumenat; s'està millorant la intersecció amb el carrer de Girona incloent dos passos de vianants; s'estan executant mesures de pacificació del tram i de protecció del nou pas de vianants; i, s'està millorant el drenatge de la carretera en diversos punts.

Súria Bages