28/01/2024 20:00 h.

Marc Castells visita la Baronia d'Òdena

Marc Castells signant el Llibre d'Honor de l'Ajuntament d'Òdena després de visitar la fira Baronia

Amb la quarta edició de la fira dels castells i la terra de frontera, Òdena va retre homenatge al llegat medieval del municipi

Coincidint amb la festivitat de Sant Sebastià, patró del municipi, Òdena ha tornat a realçar part del seu patrimoni cultural i històric amb la celebració de la 4a edició de la Baronia d'Òdena, la fira dels castells i la terra de frontera, que va comptar amb la presència del vicepresident quart de la Diputació de Barcelona i diputat d'Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic, Marc Castells, que va visitar la fira i va signar el llibre d'Honor de l'Ajuntament d'Òdena.

Al llarg d'aquest matí de diumenge, 28 de gener, els carrers del nucli antic d'Òdena s'han omplert de visitants d'arreu que han pogut gaudir d'una àmplia oferta productes de proximitat, mercat històric d'artesania i espectacles medievals de recreació històrica. El bon temps va acompanyar una jornada firal que comptava amb tres punts d'activitats culturals: el nucli antic, el Centre Fraternal i Instructiu i el Castell d'Òdena.

Entre altres activitats, el joglar Guillem Jover va narrar històries de l'Òdena medieval, a través d'actuacions teatrals al nucli antic i als peus del castell d'Òdena, on es van fer visites guiades, a càrrec d'Anoia Patrimoni.

Els més petits van poder gaudir de diferents activitats infantils, amb jocs medievals gegants, i el carrusel infantil, i tampoc hi va faltar el tradicional joc de cucanya.

La gastronomia és un dels elements essencials de la fira, amb un esmorzar popular, que va comptar amb la col·laboració de l'AAVV del carrer de la Guixera.

També es va poder veure una exposició dels vehicles que disposa l'ADF per a la prevenció i l'extinció dels incendis forestals al municipi.

Durant la Baronia d'Òdena es va celebrar el XIX Aplec de Sardanes d'Òdena, organitzat per l'Associació Cultural Colles Sardanistes d'Òdena, amb la participació de la Cobla Els Lluïsos i la Cobla Jovenívola de Sabadell.

Els carrers del nucli d'Òdena també van ser escenari de les cercaviles tradicionals, amb els Capgrossos d'Òdena, portats per l'Associació de Cultura Popular d'Òdena, i els Gegants i capgrossos de Montbui, portats per Xaragall.

Òdena Anoia