Volem una Catalunya capdavantera en la societat digital

07/07/2020 11:22 h.

Som un país petit, sense grans riqueses materials, però amb una gran capacitat humana, i podem fer de la innovació i la creativitat la nostra bandera. Igual que vam ser-ne capdavanters en altres revolucions industrials, podem ser-ho ara en la revolució digital

Ahir vaig participar, com a diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona en la sessió plenària del Pacte Nacional per la Societat Digital. Al costat del conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, hi érem les quatre diputacions, les entitats municipalistes i Localret. Tots hem treballat plegats en la proposta d'aquest Pacte Nacional, que és per tant, sinònim de consens i diàleg. I sinònim de confiança, la confiança que ens tenim entre nosaltres i en les diferents empreses, emprenedors i actors d'aquest sector. I també d'ambició país: Volem una Catalunya capdavantera, també en la societat digital.

Vivim moments difícils. La COVID-19 ens ha portat moltes conseqüències negatives: la crisi sanitària i la pèrdua de persones estimades, l'aturada econòmica, la crisi social, els condicionants que ens imposa cada dia viure amb el virus entre nosaltres. Però l'experiència ens ha evidenciat trets positius de la nostra societat, com la solidaritat, la resiliència i la capacitat d'adaptar-nos a una nova realitat. I entre els canvis sobtats que hem sabut adaptar amb celeritat i eficàcia, vull destacar el teletreball i les videoconferències, una clara demostració que els canvis i els avenços no estan subjectes al temps, sinó a la necessitat i a la voluntat.
Això ens ha de fer pensar, que tot allò que ens proposem serà possible, si treballem fort i plegats per aconseguir-ho.
Catalunya som un país petit, sense grans riqueses materials, però amb una gran capacitat humana, i podem fer de la innovació i la creativitat la nostra bandera. Igual que vam ser-ne capdavanters en altres revolucions industrials, podem ser-ho ara en la revolució digital. Ens hi juguem el futur.

Ho volem fer entre tots i per a tots. Des de la Diputació de Barcelona posem la cohesió territorial en el centre de totes les nostres decisions i actuacions. Tots els municipis de la demarcació han de comptar amb les mateixes eines i les mateixes possibilitats. Totes les persones de la demarcació han de gaudir de les mateixes oportunitats i els mateixos paràmetres de benestar. I en aquest sentit, l'accés a dades mitjançant fibra òptica és un element cohesionador. Cal garantir que tots els municipis, totes les persones de la demarcació hi tinguin accés; que tots els nostres ens locals estiguin plenament adaptats al model d'administració digital; i que aquesta administració digital (gestions, procediments, dades, etc.) sigui plenament confiable i segura. Aquest és ara el nostre objectiu i el nostre compromís.

Dr. Josep Arimany Manso
President Delegat de l'Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial