Les solucions tecnològiques per a deixalleries, protagonistes de la tercera jornada del servei ASDE

Benvinguda de la jornada

09/07/2024

Benvinguda de la jornada

Una trentena de tècnics i tècniques municipals han assistit aquest 3 de juliol a la sessió d'intercanvi del Servei d'Assessorament i Suport a les Deixalleries (ASDE) celebrada a Collbató.

La jornada, centrada en com dur a terme la gestió de dades, la traçabilitat i la fiscalitat a les deixalleries a través de la tecnologia, s'ha iniciat amb la benvinguda institucional a càrrec de Gemma Rodríguez, alcaldessa de l'Ajuntament de Collbató, i personal de l'Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona.

El Servei d'Assessorament i Suport a les Deixalleries (ASDE) ha realitzat una ponència tècnica sobre quines són les necessitats actuals de les deixalleries respecte a la traçabilitat de les dades, què marca la normativa i, per tant, quins són els requisits tecnològics per donar resposta a aquestes necessitats.

Un cop finalitzada aquesta ponència tècnica, s'ha donat pas a les diferents experiències convidades per tal d'explicar des d'una vessant pràctica les solucions tecnològiques implantades a les seves deixalleries. La jornada ha comptat amb les ponències de l'Ajuntament de Collbató, amb WASTIP de MOBA; el Consell Comarcal de la Segarra, amb Komtainer Plus; el Consell Comarcal del Gironès, amb ID-SOFT i l'aplicatiu Gironès Recicla; el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental, amb Actais Waste; i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, amb un programari fet per a Sistemes informàtics a Mida.

Totes les experiències han aportat informació sobre com la tecnologia implantada dona resposta a les necessitats de la deixalleria respecte al registre d'entrades i sortides i la identificació d'usuaris. També sobre quines són les opcions de consulta per a la ciutadania i com l'empresa gestora o l'ens local pot exportar i treballar les dades. A més, han aportat dades sobre els costos d'adquisició i el seu manteniment.

Per cloure la trobada, s'ha fet una visita guiada a la deixalleria de Collbató, on aviat es podrà posar en marxa un espai de reutilització que també comptarà amb traçabilitat a través de la plataforma.

Podeu consultar les presentacions de la jornada en aquest enllaç.