Balanç del Programa sectorial per l’emergència climàtica

Percentatge executat del programa sectorial per l’emergència climàtica

08/07/2024

Percentatge executat del programa sectorial per l’emergència climàtica

El novembre de 2021 el ple de la Diputació de Barcelona va aprovar un fons de prestació per finançar inversions per fer front a l'emergència climàtica, dotat amb 12 milions d’euros, a distribuir entre tots els municipis de la província (tret de Barcelona ciutat) en imports que oscil·laven entre els 20.000 i els 50.000 euros, en funció de la població.

Gairebé dos anys després, el balanç del Programa sectorial per l’emergència climàtica pot acreditar un 86 % d’execució repartit en les tres línies objecte del fons de prestació, amb un total de 618 projectes justificats pels 310 ajuntaments beneficiats.

Les inversions majoritàries s’han adreçat a la línia 2 del programa, dedicada a la millora de l’eficiència de l’enllumenat públic exterior amb la instal·lació d’enllumenat LED; entre 2022 i 2023 s’han executat 340 projectes d’aquesta tipologia. En segon lloc, la línia 1 del programa, adreçada a les inversions en la instal·lació de plaques fotovoltaiques per autoconsum energètic en edificis públics, ha comptabilitzat 236 projectes distribuïts també entre 2022 i 2023. Finalment, la línia 3, per a inversions en sistemes de recollida de residus mitjançant tancaments intel·ligents per millorar els percentatges de recollida selectiva i avançar cap al residu zero, ha registrat la justificació de 42 projectes.