L'equilibri entre l'oci nocturn i el descans dels veïns, a l’ACUSTICAT

24/04/2024

La Diputació de Barcelona organitza el congrés de l’acústica catalana a Manresa el 24 i 25 d’abril.

El soroll de les terrasses i les festes majors és un dels eixos de debat a l’ACUSTICAT, el congrés biennal de l’acústica catalana que ha obert les portes al teatre Kursaal de Manresa amb més d’una vintena de ponències i taules rodones i amb la participació de més de 400 experts. El congrés forma part de la Setmana Sense Soroll 2024, que té lloc del 22 al 28 d'abril amb diverses activitats centrades en la prevenció de la contaminació acústica. Enguany, amb el lema «Gaudeix el silenci», es vol emfasitzar el valor de totes les accions que milloren la qualitat acústica del nostre entorn.

La Diputació de Barcelona ha estat pionera en l'àmbit de la vigilància de la contaminació acústica i el soroll, i ofereix prop d’un centenar de suports tècnics cada any als municipis de la província, ha exposat durant l’obertura Marc Serra, diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica, que també ha dit que «volem apostar per les polítiques de convivència, de bon veïnatge i de resolució de conflictes: busquem l'equilibri entre l'activitat cultural i el descans veïnal.»

L’ACUSTICAT està organitzat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona amb el suport de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, l’Associació de Consultors Acústics de Catalunya, el Laboratori d'Enginyeria Acústica i Mecànica de la UPC i l’Ajuntament de Manresa, i compta amb el suport de més d’una vintena d’empreses del sector que presenten els seus serveis i solucions acústiques a la fira que se celebra durant el congrés al mateix teatre Kursaal.

L'organització ha convingut que amb l'#ACUSTICAT2024 es volen abordar noves normatives de qualitat acústica per tal que les contribucions expertes ajudin a donar resposta a una exigència ciutadana cada vegada més gran. I també ha declarat que és necessària una actuació conjunta des de les administracions per avançar plegats cap a una harmonització normativa de la regulació de les activitats que generen contaminació acústica.