Presentació de la comunitat energètica del Baix Montseny

Públic assistent a la sessió organitzada al Patronat de Sant Antoni de Vilamajor

09/05/2024

El 19 d'abril es va celebrar a Sant Antoni de Vilamajor, amb el suport de l’Oficina d’Impuls a les Comunitats Energètiques (OICE), la presentació a la ciutadania de la comunitat energètica La Lleva. L’acte va consistir en una explicació pel veïnatge assistent de què és una comunitat energètica, què pot fer i quins exemples existeixen en l'actualitat. Des de la Lleva van presentar-se, van explicar qui eren, els projectes que volien impulsar i com contactar amb ells i formar-ne part.

L’objectiu de l'Oficina d’Impuls a les Comunitats Energètiques (OICE) és la promoció i el desenvolupament de comunitats energètiques com a eina d'apoderament ciutadà i transformació del model energètic. És a dir, vol dotar als municipis amb les eines necessàries per incentivar i establir mecanismes organitzatius innovadors que, a més de comunitats energètiques locals, inclou l'autoconsum compartit, el finançament participat o allò que es consideri adequat per a cada municipi, segons el seu grau de maduresa i realitat local.

En aquest enllaç podeu llegir-hi més informació sobre la presentació de la comunitat energètica del Baix Montseny.

Next Generation Europa

Ministerio para la transición ecológica y el reto demográfico

IDAE - Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía

Pla de Recuperació, Transició i Resiliència