Celebrem el Dia de les dades obertes

05/03/2024

Enguany s'explora com les dades obertes constitueixen un actor clau per assolir els ODS

Del 2 al 8 de març se celebren els Open Data Days, una cita anual per visibilitzar el potencial i les utilitats de les dades obertes arreu del món.

Enguany, l’Open Data Day explora com les dades obertes poden ser un actor clau per aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). El portal de dades obertes de la Diputació conté un conjunt de dades amb diversos indicadors en clau d’Agenda 2030 imprescindibles per analitzar la realitat econòmica, social i ambiental dels municipis de la província de Barcelona, accessibles també a través del Visor2030.

Aquest Visor és una plataforma per a la visualització d’un sistema d’indicadors multidimensional en clau d’Agenda 2030 sobre la realitat econòmica, social i ambiental dels municipis de la província de Barcelona. Amb aquest conjunt de dades, la Diputació de Barcelona vol afavorir el debat, la reflexió, l’anàlisi i la millora de la presa de decisions tant dels ens locals com de la pròpia corporació.

El Visor 2030 permet fer una anàlisi interactiva des de diferents punts de vista: per municipis, per comarques, per trams de població, per ODS o per indicador. Podreu comprovar que a banda dels filtres definits, qualsevol dada sobre el gràfic es pot seleccionar, la qual cosa afavoreix una anàlisi de màxima flexibilitat.