El projecte de cooperació comercial tresSants alinea les accions del comerç amb els ODS

18/07/2024

Amb aquest projecte, els tres municipis participants: Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern, volen posar en valor el comerç de proximitat

El projecte tresSants de cooperació comercial va néixer per afavorir la dinamització comercial dels municipis de Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, tres municipis contigus i amb un grau similar d’homogeneïtat en la seva oferta comercial, de serveis i restauració.

El projecte s’ha dut a terme en el marc del recurs econòmic de cooperació del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona de 2023, on hi han participat els tres municipis.

Mitjançant aquesta col.laboració es treballa per incrementar els recursos tècnics, materials i econòmics per a la creació d'accions de dinamització, comunicació i professionalització del sector comercial de major impacte tant per als propis professionals com per a la ciutadania.

El seu objectiu ha estat posar en valor el comerç de proximitat com a subjecte actiu que aporta sostenibilitat, cohesió social i responsabilitat en el territori, a través d’alinear les accions del comerç amb objectius de desenvolupament sostenible (ODS).

En una primera fase es va dissenyar una enquesta adreçada a comerços, serveis i restauració amb l’objectiu d’identificar les bones pràctiques que duen a terme i que estan alineades amb alguns dels 17 ODS. Aquestes bones pràctiques s’han donat a conèixer en una Jornada de Networking que es va dur a terme el 8 de juliol al Consell Comarcal del Baix Llobregat.