L’ajuntament de Sant Feliu de Llobregat impulsa una experiència innovadora per apropar l’Agenda 2030 als joves

11/07/2024

La iniciativa ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona

El projecte Rap i graffiti 2030 pel desenvolupament sostenible, impulsat per l’ajuntament de Sant Feliu de Llobregat amb el suport de la Diputació de Barcelona, busca alinear les polítiques municipals amb l'Agenda 2030, utilitzant l'art urbà per sensibilitzar i conscienciar els joves sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

L'alumnat del programa PFI-PTT Sant Feliu va realitzar, durant el mes de setembre de 2023, els "Tallers de Rap 2030". Els 46 alumnes van poder treballar, de manera pedagògica i amb una mirada social, la producció d'una cançó de rap des de l'inici del procés creatiu, passant per l'enregistrament de la cançó i l'elaboració d'un videoclip final.

L'objectiu dels tallers ha estat posar l'estètica i l'art urbà al servei de la transformació social i el pensament crític, tot treballant en el marc dels valors i principis que inspiren l'Agenda 2030 i promovent un reflexió sobre quin és el paper del jovent en la seva contribució al desenvolupament sostenible.

L'impacte del projecte ha estat notablement positiu, amb una elevada participació i valoracions entusiastes tant dels participants com dels seus pares i mares. Aquest tipus tallers ofereix una forma lúdica i didàctica d'apropar-se a l'explicació d'agendes polítiques, que sovint poden resultar difícils de comunicar a aquests col·lectius.

Entre d'altres, s'han abordat qüestions com la solidaritat, l'antiracisme, les dificultats dels joves davant el mercat laboral, la lluita contra el masclisme o les dificultats d'accés a l'habitatge.