Presentació del 8è Informe de localització dels ODS al FPAN 2024

19/07/2024

L’informe destaca com a bones pràctiques iniciatives impulsades per la Diputació de Barcelona i d’altres ens locals de la província

La setmana passada, en el marc del Fòrum Polític d’Alt Nivell de Nacions Unides, a Nova York, es va presentar el vuitè Informe anual de Localització dels ODS elaborat per la Global Taskforce de Governs Locals i Regionals.

Aquest informe, anomenat “Towards the localization of the SDGs. Local and regional governments driving equality, climate action and a new agenda for Peace”, analitza com estan avançant els governs locals i regionals d’arreu del món en la localització dels ODS i la Implementació de l’Agenda 2030. En aquesta ocasió l’Informe ha estat centrat principalment en la igualtat i benestar (ODS 1, 2), acció climàtica (ODS 13) i la nova agenda per la Pau (ODS 16).

En l'Informe es destaquen com a bones pràctiques algunes iniciatives impulsades per la Diputació de Barcelona com les Auditories i intervenció als habitatges en situació de pobresa energètica i la Targeta Moneder d'Impacte Social, el Visor 2030 o alguns projectes de cooperació descentralitzada amb comunitats locals del Líban i el Marroc, entre d’altres.

També es destaquen diferent experiències de municipis com Terrassa, Granollers, Manresa i Sant Boi de Llobregat.

L’informe de localització dels ODS, que es presenta anualment al FPAN des del 2017, s’ha convertit en una referencia per Nacions Unides a l’hora d’avaluar l’acció dels governs locals en l’assoliment dels ODS a escala mundial.

En el marc del FPAN, també es va presentar l’Informe elaborat pel CMRE (Consell de Municipis i Regions d’Europa) sobre com estan contribuint els governs locals i regionals europeus a l’assoliment dels ODS, on també es citen diferents experiències de la Diputació de Barcelona.