El sentit del caos

Municipi:

Sant Andreu de Llavaneres

Ens impulsor: L’ens impulsor principal és l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, i hi participa la Llar d'Infants Pública Sant Nicolau.

Contacte: a08069864@xtec.cat

Descarrega fitxa

El Sentit del Caos és una experiència en què l’observació i la documentació pedagògica permet reflexionar sobre els espais i els materials que s’ofereixen a l’aula d’un grup d’infants d’un a dos anys, per enriquir-los i crear-los nous reptes, partint de les seves necessitats reals.

Objectius

Fomentar l’observació rigorosa, interpretar el joc dels infants, detectar quines són les seves necessitats reals, reflexionar a partir de la pròpia pràctica i fer canvis fonamentats en les observacions i les interpretacions que fa l’equip.

Persones destinatàries

Educadores i educadors de l’escola bressol

Metodologia

La metodologia es basa en l’observació directa, acurada, amb graelles i vídeos per fer l’observació concreta.

Fases

Es va iniciar l’anàlisi entre els mesos de gener i febrer del 2016. La presa de decisions es va anar fent a mesura que avançava el projecte d’investigació. A les reunions de nivells que es feien cada setmana, les educadores anaven planificant.

Recursos humans

Les responsables del projecte són la persona tutora, la de suport i el director de la llar.

Recursos materials i espais

Per poder muntar l'experiència calen graelles d'observació, una càmera, plànols de l'estança amb els materials i l'espai mateix.

Cost i fonts de finançament

El finançament va a càrrec de l'Ajuntament de Sant Andreu de LLavaneres

Punts forts

S’aprèn a observar d’una manera rigorosa, es fomenta el treball en equip i es té la consciència d’adaptar l’espai i els materials a les necessitats reals dels infants.

Punts febles

És excessiu el temps que es dedica a les reunions. Ha calgut modificar l’organització del treball per poder disposar de temps per interpretar els vídeos i recollir les informacions.