Els projectes transformadors de la Diputació. L'educació i l'esport: la clau per garantir l'equitat en els joves

Impulsat per l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona, aquest seminari web es va centrar en com l’educació i l’esport poden esdevenir generadors de més i millors oportunitats per a les i els joves als municipis, contribuint al desenvolupament reeixit de projectes de vida personal, social i professional.

L’abandonament escolar prematur és un problema estructural que a Catalunya arriba al 19% . No és tracta d’un fenomen natural ni individual: les seves arrels són tant escolars com socials; les seves conseqüències afecten la cohesió i la justícia social. En la ponència inicial, Aina Tarabini va analitzar els factors de l’abandonament, les diferents formes de desvinculació escolar i va apuntar diverses línies d’intervenció que poden ser endegades, especialment des dels municipis.

En la seva voluntat de connectar les agendes locals amb l’Agenda 2030 i, específicament , impulsar l’Objectiu 4 -garantir una educació equitativa i promoure oportunitats d’aprenentatge al llarg de tota la vida-, l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona va presentar els seus projectes transformadors: ‘Noves Oportunitats Educatives 4.10’ i ‘Joventut esportiva, societat activa’.

Data: 15 de març de 2021

L'educació i l'esport: la clau per garantir l'equitat en els joves

Imatge: Pressmaster / shutterstock.com

Materials