Fem un cafè de ciutat

Municipi: Mataró

Ens impulsor: Ajuntament de Mataró, a través del Pla Educatiu d’Entorn. Hi participen les l’AMPA/AFA, el Moviment Educatiu del Maresme i el Centre de Normalització Lingüística.

Contacte: ensenyament@ajmataro.cat

Més informació de l'experiència

Descarrega fitxa

L’experiència consisteix en la creació d’espais de comunicació, de formació, de relació i de trobada intercultural entre les famílies i els centres escolars. S’ha volgut promoure aquests espais de reflexió compartint materials i estratègies per tal de créixer de forma cohesionada, més enllà de cada escola, adquirint entitat ciutadana.

Objectius

1. Augmentar la participació de totes les famílies a l’escola i, de manera especial, les nouvingudes.
  2. Estimular les relacions entre famílies autòctones i nouvingudes.
  3. Millorar la cohesió al centre.

Persones destinatàries

Les famílies de l’alumnat dels centres escolars.

Metodologia

S’adopta una metodologia participativa, en què qualsevol membre de la comunitat educativa pugui fer la seva aportació.

Fases

Al mes de juny, el Consell Escolar aprovar l’activitat, al setembre s’acorda el calendari. Durant el primer trimestre es difonen els continguts de les sessions i se’n fan recordatoris abans de les trobades, per mitjà de circulars, correu electrònic o una aplicació. Les activitats es duen a terme durant el curs escolar, i al maig i el juny es valoren i es presenten els resultats al Consell Escolar.

Recursos humans

Els responsables del projectes són la direcció del centre educatiu i/o l’AMPA/AFA. Hi participen les famílies i el personal docent. Cada centre té la seva pròpia organització.

Recursos materials i espais

Els espais i els materials propis de l’escola.

Cost i fonts de finançament

L’AMPA/AFA.

Punts forts

• Donar veu a les famílies tractant temes que els interessen i fent-les partícips del procés educatiu dels fills i filles.

Punts de millora:

• Poder arribar a més famílies.