Martorell Educa 360

Martorell Educa 360

Municipi:

Martorell

Ens impulsor: Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones de Martorell (PMSAPM)

Contacte: martorell360@martorell.cat


Descarrega fitxa

 

Martorell Educa 360 és un projecte integral d’activitats extraescolars, gratuïtes i universals per a infants i joves de 3 a 12 anys al municipi de Martorell. L’objectiu és abordar les desigualtats en l’accés a les activitats extraescolars, i promoure l’èxit educatiu, l’equitat i la cohesió social. Amb una visió d’educació a temps complet, busca connectar els aprenentatges en tots els moments i espais de la vida dels participants.

Objectius

Garantir que tots els infants del municipi tinguin a l’abast una carta bàsica de serveis extraescolars de qualitat  accessibles i gratuïts: de lleure, d’activitat física i esport, artístiques i culturals, i tallers de suport i acompanyament educatiu, amb el programa transversal d’inclusió.

Persones destinatàries

Infants i joves d’entre 3 i 16 anys empadronats i/o escolaritzats al municipi.

Metodologia

Treball en xarxa entre els diferents agents de l’ecosistema educatiu implicats i treball per projectes en funció de l’oferta educativa i el destinatari.

Fases

  1. Definició de les línies estratègiques, de l’oferta de programes d’extraescolars i dels destinataris.
  2. Calendarització del projecte, creació del mapa de processos del servei, dinamització dels espais de governança, i seguiment dels processos i de les tasques.
  3. Establiment d’aliances, relacions institucionals i relació amb grups d’interès.
  4. Gestió i avaluació de la qualitat dels processos.
  5. Comunicació de l’oferta d’activitats.
  6. Fer arribar l’oferta d’activitats a la comunitat educativa mitjançant diversos canals.
  7. Gestió de les inscripcions i dels grups.
  8. Desenvolupament de les programacions didàctiques de les activitats extraescolars.
  9. Realització de les activitats extraescolars i avaluació de l’aprenentatge dels alumnes.
  10. Avaluació de la satisfacció dels usuaris  de l’activitat, tant de l’alumnat com de les famílies, així com d’altres agents que hi participen: direccions dels centres, AFA, monitors, etc.
  11. Atenció a l’usuari. Gestió d’incidències, queixes, suggeriments i propostes de millora.
  12. Avaluació dels aprenentatges.

Recursos humans

  • Responsable/s del projecte: coordinador de la Regidoria d’Ensenyament
  • Personal tècnic del projecte:
    • Participació de 7 tècnics municipals de les àrees d’ensenyament, esports, cultura i benestar social.
    • 4 coordinadores d’extraescolar de centre.
    • 75 monitors (esportius, culturals, d’estudi assistit i de suport a la inclusió).
    • Ampliació d’horari a 6 conserges.
  • Organització de l’equip:
    L’equip s’organitza sota la coordinació de la Regidoria d’Ensenyament, i es promou un treball transversal entre els tècnics de les regidories implicades i el treball en xarxa amb els altres agents de l’ecosistema educatiu que hi participen (direccions dels centres educatius, TIS, AFA, fundacions, entitats esportives i culturals). Pel que fa a l’organització en cadascuna de les escoles, hi ha la figura del coordinador d’extraescolars de centre, que dona suport a la tasca dels monitors als centres educatius i es coordina amb els referents del programa.

Recursos materials i espais

Materials: Dotació de material esportiu a les escoles (equipacions, material de psicomotricitat, etc.) i material artístic fungible i instruments musicals. Espais: Les 7 escoles d’infantil i primària del municipi (6 escoles públiques i 1 de concertada).

Cost i fonts de finançament

El cost del projecte és de 465.700,00 € al curs 2022-2023, amb una dotació de material de 13.571,01 €.

El finançament es reparteix entre diferents entitats:

  • Ajuntament de Martorell: 72%
  • Departament d’Educació: 24%
  • Diputació de Barcelona: 2%
  • Patrocinis: 2%

Punts forts de l’actuació

  • Accessibilitat durant tot l’any: El projecte d’activitats és accessible durant tot l’any, de manera que els alumnes poden gaudir de les oportunitats de manera contínua. El període d’inscripció és obert tot el curs.
  • Suports per a alumnes amb necessitats educatives especials: La implementació de suports intensius, amb acompanyament d’un/a monitor/a de suport a la inclusió, per als alumnes amb necessitats educatives especials és un punt fort rellevant.
  • Realització al mateix centre educatiu: La realització de la majoria de les activitats extraescolars és a la mateixa escola o centre educatiu. Aquest aspecte no només en facilita l’accés per als estudiants, sinó que també millora la conciliació feina-família, ja que elimina la necessitat de mobilitzar-se entre diferents ubicacions i garanteix una sortida escolar més tardana.

Punts de millora

  • Arribar a l’alumnat que encara no fa activitats extraescolars i a l’alumnat vulnerable (detecció).
  • Fer activitats en equipaments municipals.
  • Augmentar la implicació dels centres educatius en el disseny, la difusió i la prescripció d’activitats.