Projecte compartit entre Escola d'Educació Especial Montserrat Montero i CFGM de l'Escola Ginebró

Municipi: Granollers

Ens impulsor: CEE Montserrat Montero de Granollers i l’escola Ginebró de Llinars del Vallès

Contacte: a8069645@xtec.cat

Descarrega fitxa

Es tracta d’una activitat compartida entre el CEE Montserrat Montero de Granollers i el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Conducció d’Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural de l’escola Ginebró de Llinars perquè l’alumnat de tots dos centres comparteixi diverses pràctiques.

Objectius

Té com a objectius afavorir la relació entre iguals entre els nois i les noies, mostrar conductes adequades en la relació amb els altres durant l’activitat i en les diferents situacions que es puguin produir, posar en pràctica les habilitats socials i participar i gaudir de les activitats que es duen a terme.

Persones destinatàries

L’alumnat del CEE Montserrat Montero de Granollers amb edats compreses entre els 16 i els 20 anys i el d’un CFGM de l’escola Ginebró de Llinars del Vallès.

Metodologia

La metodologia es basa en el treball d’interrelació social entre joves de la mateixa edat de diferents tipologies de centre. Es treballa en parelles formades per un alumne de cada escola i en un grup gran en aquelles activitats que ho requereixen. L’equip està format pels mestres de les dues escoles, que acompanyen i orienten en les diferents situacions.

Fases

Consta de sis fases:

1. El professorat prepara els grups que participen a cada sessió.
  2. S’estableixen les bases de les relacions socials entre l’alumnat.
  3. Visita del Ginebró al CEE Montserrat Montero per conèixer els alumnes  i l’entorn en el qual es duran a terme les diferents activitats.
  4. Realització de les activitats al CEE Montserrat Montero.
  5. Visita al Ginebró i realització d’activitats proposades pels seus alumnes.
  6. Activitat final amb un espectacle conjunt a les instal·lacions del CEE Montserrat Monter

Recursos humans

El professorat del CEE Montserrat Montero i de l’escola Ginebró.

Recursos materials i espais

Material esportiu i fungible, el pati i el teatre del CEE Montserrat Montero i el pati i el gimnàs de l’escola Ginebró.

Punts forts

• La bona entesa entre les escoles.
  • La possibilitat d’incorporar activitats al llarg del curs.
  • La bona interacció entre les escoles gràcies a les trobades abans, durant i després de l’experiència.
  • Els espais on es duen a terme les activitats.
  • La bona predisposició per part dels alumnes en relació amb la interacció entre ells.
  • L’augment de l’autoestima.
  • La millora de la comunicació entre iguals.
  • La potenciació de les relacions socials i les habilitats socials.
  • L’afavoriment de l’intercanvi d’experiències.
  • Amplia el ventall de vivències en relacions tant individuals com grupals.

Punts de millora

• Fer extensiva l’experiència a l’etapa de l’ESO