Servei d'atenció pedagògica i logopèdica

Municipi: Vallirana

Ens impulsor: L’Ajuntament de Vallirana, en col·laboració amb quatre escoles públiques i dues escoles bressol municipals.

Contacte: vlrn.info@vallirana.cat

Descarrega fitxa

El Servei d’Atenció Pedagògica i Logopèdica intervé a les dues escoles bressol de Vallirana i als quatre centres educatius municipals d’educació infantil i primària.

A les escoles bressol el servei està destinat a la detecció precoç de trastorns o retards en el desenvolupament dels infants, a la derivació a altres professionals, a la intervenció precoç a l’aula ordinària i puntualment a l’aula específica, a l’orientació als professionals i a les famílies per una actuació adaptada i respectuosa i a la consolidació d’una xarxa entre els agents educatius per donar una resposta coherent i completa.

Als centres educatius municipals, el servei dona un suport logopèdic als alumnes que no tenen un diagnòstic però que presenten dificultats en el desenvolupament del llenguatge, per donar resposta a les seves necessitats, prevenir el fracàs escolar i l’aïllament social.

Objectius

Els objectius del servei són detectar de manera precoç el retard o trastorns en els infants, potenciar la capacitat de desenvolupament dels que tenen trastorns o risc de patir-ne, optimitzar les seves possibilitats per afavorir l’autonomia a traves de l’estimulació i l’orientació als professionals que intervenen amb ells, introduir mecanismes necessaris de compensació, d’adaptació a les necessitats específiques i d’eliminació de barreres, derivar a altres professionals per donar una resposta educativa adequada a les necessitats infantils, orientar les famílies per afavorir una intervenció coherent en tots els àmbits, afavorir la socialització a través del servei de logopèdia a les escoles públiques municipals i coordinar-se amb els agents educatius dins d’una xarxa en què l’intercanvi d’informació pugui ser una realitat necessària per a una intervenció coherent i respectuosa amb els infants i les famílies.

Persones destinatàries

Infants amb necessitats educatives possibles o diagnosticades i d’altres en situació d’alt risc social.

Recursos humans

El responsable del projecte és un tècnic municipal, i els participants són docents dels centres educatius i una professional especialitzada en logopèdia.

Recursos materials i espais

Es disposa d'aules exclusives als centres educatius o d'altres que tenen un horari reservat per al servei. Cal material d'atenció logopèdica.

Cost i fonts de finançament

El servei el finança l’Ajuntament de Vallirana

Punts forts

La col·laboració en xarxa de tots els agents educatius que treballen amb els infants dins i fora de l’escola, l’acceptació i bona valoració dels professionals dels centres educatius, l’acceptació i la valoració de les famílies i la dotació econòmica de l’Ajuntament de Vallirana, que fa possible el funcionament del servei.

Punts de millora

L’ampliació del servei amb més recursos humans.