Terrassa Infusions – Projecte d'art contemporani i educació

Municipi: Terrassa

Ens impulsor: Escola Municipal d’Art i Disseny i Escola Municipal d’Educació Especial Fàtima.

Contacte: artidisseny@terrassa.cat

Més informació de l'experiència

Descarrega fitxa

A partir d’una obra d’art d’una alumna del estudis artístics de l’Escola Municipal d’Art i Disseny, l’alumnat d’un centre educatiu coneix el perquè de la peça, l’artista que l’ha creada i la seva trajectòria.

L’artista comparteix amb l’alumnat els seu procés creatiu i els convida a reflexionar i iniciar el seu propi procés per mitjà d’activitats que fan conjuntament a l’aula. Per acabar el projecte, l’alumnat visita els espais de l’Escola Municipal d’Art i Disseny per presentar els seus treballs i deixar-los exposats durant una temporada.

1. Establir vincles entre dues escoles municipals i compartir experiències.
  2. Ampliar els coneixements i les eines metodològiques dels docents de l'escola en el camp de les pràctiques artístiques contemporànies.
  3. Motivar l’alumnat i generar inquietud al voltant de l’expressió artística i la creació.

Persones destinatàries

Alumnes d’escoles municipals d’educació especial.

Fases

A la primera fase, de contacte i formació, se selecciona l’obra i es dissenyen les activitats, i es forma el professorat perquè coneguin les tècniques i el concepte que es treballaran.

A la segona, es presenta l’artista i l’obra al centre escolar i comencen les activitats.

A la tercera, l’alumnat visita l’Escola Municipal d’Art i Disseny per presentar i exposar els treballs.

Recursos humans

Hi participen un professor de l’Escola Municipal d’Art i Disseny, una alumna artista, una mestra i un educador.

Recursos materials i espais

Els de l'escola municipal d'educació especial i de l'Escola Municipal d'Art i Disseny.

Cost i fonts de finançament

Els fons procedeixen del pressupost ordinari dels dos centres educatius.

Punts forts

• Valoració positiva de l’experiència per part dels centres educatius.
  • Interès dels centres educatius per participar-hi.