Curs : Eines de gestió documental per a l’e-administració dels ajuntaments

20/10/2021 10:00 - 12:00 2 hores o.patrimonic@diba.cat

Actualment ens trobem en plena implantació de l’Administració electrònica en els ajuntaments. Des de l’àmbit de l’arxiu municipal i d’acord amb la legislació vigent, cal impulsar les eines que facilitin la implementació d’un sistema de gestió documental en el conjunt de l’administració municipal. L’equip d’arxivers de l’Oficina de Patrimoni Cultural van presentar fa dos anys aquestes eines de gestió documental partint de normes de referència existents i de la seva pròpia experiència. Aquestes eines són: el model i esquema de metadades, el quadre de classificació i catàleg de processos i sèries documentals, els calendaris d’accés, transferència, conservació i eliminació de documents, el catàleg de documents essencials, el quadre de tipus documentals i el catàleg de formats. En el curs es tractaran els avantatges i els resultats en la implantació d’aquestes eines amb el convenciment que cal continuar treballant amb la normalització i consolidació d’aquestes mateixes eines amb l’objectiu final que els ajuntaments gestionin plenament amb paràmetres d’eficiència, eficàcia i transparència envers el ciutadà.

Docents

Tècnics OPC: Josep Conejo i Patrícia Alvarez

Assistents

Arxivers de la XAM – CST.