El Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre transparència i el dret d’accés a la informació pública

17/02/2022 10:00 - 12:00

Curs online

17 de febrer de 2022, de 10h a 12h.

Donar a conèixer l’abast, el contingut i la repercussió d’aquest decret en l’àmbit municipal, tant en la gestió de l’Ajuntament com de l’Arxiu Municipal en particular, als arxivers/eres de la Xarxa d’Arxius Municipals.

Destinatari: Arxivers/eres de la XAM.

Data: 17 de febrer de 2022.

Durada: 2 hores (10 a 12 hores).

Canal: Videoformació.

Continguts:

1. Regulació de la transparència activa.
  2. Procediment en l’exercici del dret d’accés.
  3. Accés a expedients i dades de tercers. Procediment.
  4. La unitat d’informació. Relació amb altres unitats. Funcions.

Professor: Josep Matas Balaguer.

És llicenciat en dret i llicenciat en geografia i història. Des de 2003 és titular d'una assessoria jurídica especialitzada en dret de la informació, propietat intel·lectual, protecció de dades i administració electrònica. Entre els clients del despatx figuren administracions públiques, principalment ens locals i institucions universitàries, a les s'ofereix assessorament en matèria de transparència. De 1984 a 2003 treballà d'arxiver. És funcionari en excedència del cos d'arxivers de la Generalitat.