Ciutats i comunitats sostenibles

La Setmana de la Mobilitat Sostenible, 26 de novembre a 2 de desembre de 2001, Ajuntament de Súria. Arxiu Municipal de Súria.

L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 11 de l’Agenda 2030 tracta “de situar les ciutats al centre del desenvolupament sostenible en un món cada cop més urbanitzat”. Segons aquest objectiu, “les ciutats han de convertir-se líders en la generació de sistemes humans perdurables i de qualitat i han de garantir la seguretat i els mínims d’una vida digna per a tota la ciutadania: un habitatge en condicions assequibles, els serveis bàsics, l’educació i la sanitat, però també la mobilitat (amb una bona planificació), espais verds de qualitat i una vida comunitària activa”.

Sense cap mena de dubte, una adequada gestió del trànsit i la potenciació dels desplaçaments a peu són elements bàsics per fer de les nostres ciutats espais més agradables i sostenibles.

D’ençà de l’any 2001, l’Ajuntament de Súria intenta transmetre els valors de la mobilitat segura i sostenible a través de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que s’adreça especialment als escolars de la vila. L’organització de la Setmana és a càrrec de les àrees de Medi Ambient i de Via Pública i Seguretat Ciutadana. La Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura compta amb el suport dels centres escolars i de diferents entitats i organismes de la vila, com el Consell Municipal de la Gent Gran i el Consell dels Infants.

Una de les accions més representatives de la Setmana de la Mobilitat és la campanya “A l’escola hi vaig a peu”, que pretén promoure els desplaçaments a peu cap als centres escolars. En el seu camí cap a l’escola, realitzat amb el bus Ecopeu (un autobús simbòlic de cartró per promoure els desplaçaments a peu fins als centres escolars), els infants posen “multes simbòliques” als cotxes que troben que no estan correctament estacionats o que infringeixen alguna normativa.

En el marc de la Setmana, la Policial Local també porta a terme xerrades de seguretat vial a les escoles i coordina el desenvolupament d’accions participatives a diferents espais urbans, com la presència del Parc Mòbil del Servei Català de Trànsit.

Fitxa NODAC

Àrea d’identificació

• Codi: 08274.101.07.01.02.00. Fons municipal de Súria – Activitats de sensibilització ambiental.
  • Nivell de descripció: Unitat documental composta
  • Títol: Expedient de la Setmana de la Mobilitat Sostenible.
  • Data: 2001.
  • Volum i suport: 1 expedient, paper i còpia paper fotogràfic.

Àrea de context

• Procedència: Ajuntament de Súria.
  • Data ingrés: Transferència n. 152 del 14 de febrer l’any 2013.

Àrea de contingut i estructura

Abast i contingut: Activitat organitzada per l’Ajuntament de Súria destinada a la conscienciació de la població, especialment dels infants, per tal de recuperar els carrers de la Vila per a la seva gent, apostant per una mobilitat sostenible, l’educació vial i la seguretat en els desplaçaments a peu.

• Avaluació, tira i eliminació: Conservació permanent.

Àrea de condicions d’accés i ús

• Condicions d’accés: lliure.
  • Condicions de reproducció: lliure.
  • Llengües i escriptures: català.
  • Instruments de descripció: inventari del fons municipal.

Àrea de documentació relacionada

• Localització de l’original: document original conservat a l’Arxiu Municipal de Súria.

Àrea de notes

• El document queda exposat permanentment en aquest lloc web creat per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona on cada mes es publicarà un document diferent.
  • L’accés al document original es pot sol·licitar a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Súria.
  • El Servei d’Arxiu Municipal de Súria és assistit a través del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals que coordina l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona: https://xam.diba.cat/wiki/arxiu-municipal-de-suria

Àrea de control de la descripció

• Autoria: Albert Rumbo Soler.
  • Data: 21 de desembre de 2021.