11/06/2024 10:39 h.

Abrera rep el Pla de manteniment d’equipaments municipals

El document que ha elaborat la Diputació de Barcelona permetrà planificar les actuacions en matèria d’equipaments que cal fer al municipi

La Diputació de Barcelona ha lliurat el Pla inicial de manteniment d’equipaments del municipi a l’Ajuntament d’Abrera. El document s’ha realitzat per a 20 instal·lacions que actualment estan oferint servei a la població i que actualment es troben en diferents estats de conservació i manteniment.

El Pla li permet a l’Ajuntament planificar les inversions en manteniment, allargar la vida útil dels edificis i les seves instal·lacions, donar un millor servei a l’usuari, garantir la seguretat de les instal·lacions, disposar d’uns equipaments més respectuosos amb el medi ambient i disminuir les despeses de manteniment.

Els plans inicials de manteniment són una eina per a l'avaluació d'equipaments en ús, a partir de tres eixos bàsics: el seu estat de conservació actual, les actuacions necessàries per mantenir l’edifici en condicions d’ús acceptables i la gestió eficient d’aquest manteniment.

L’objectiu del mateix és obtenir una priorització en el temps d’aquelles actuacions que cal fer. En primer lloc, perquè l’edifici funcioni correctament; pel que és necessari dur a terme actuacions de manteniment correctiu. I, en segon lloc, per mantenir-lo en un estat òptim de conservació, donant indicacions sobre el manteniment preventiu i els contractes externs.

El cost total de les actuacions previstes és d’1.033.160,00 €.

Aquest suport de la Diputació respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 7 “Energia neta i assequible”, 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i 12 "Consum i producció responsables". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Abrera Baix Llobregat