09/11/2023 11:52 h.

Barcelona inaugura el Fòrum de Governs Locals UE-CELAC

El Fòrum, organitzat per la Diputació de Barcelona juntament amb el suport d’altres institucions, aborda el paper dels governs locals en les relacions entre ambdues regions de l’Atlàntic

Barcelona ha donat el tret de sortida al Fòrum de Governs Locals de la Unió Europea i de la Comunitat d’Estats de Llatinoamèrica i Carib (CELAC) aquest matí, al Paranimf de l’Escola Industrial. Es tracta d’un esdeveniment d’alt nivell que posa en valor el paper dels municipis en el diàleg polític entre els dos continents.

La inauguració ha anat a càrrec de la diputada adjunta a la Presidència i delegada de Relacions Internacionals, Agenda 2030, Agendes Urbanes i Innovació de Polítiques Públiques, Núria Parlon

La diputada ha destacat “la capacitat d’incidència dels governs locals, a través de les seves xarxes de treball en comú, i la possibilitat de transformació que ofereixen, en clau d’innovació de polítiques públiques i de desenvolupant”.

“Aquest és el gran repte que ens uneix avui a aquí”. “Espero que tinguem la capacitat de generar conclusions que ens ajudin a millorar la governança global des de l’àmbit local”, ha conclòs Parlon.

La diputada, que també participarà demà en la cloenda institucional del Fòrum, ha compartit taula inaugural amb la presidenta de la FEMP, María José García-Pelayo, la presidenta de la Fundació EU-LAC; Leire Pajín, amb el comissionat de Relacions Internacionals, Promoció de la Ciutat i Cooperació de l’Ajuntament de Barcelona, Pau Solanilla; i amb Emilia Saiz, secretària general de CGLU.

Emmarcat en la presidència espanyola del Consell de la Unió Europea, aquest espai de trobada i discussió entre governs locals i regionals s’ha organitzat entorn a 5 taules de diàleg. L’activista nicaragüenca Haydée Castillo, que aquesta tarda rebrà el XLIV Premi per la Pau, ha parlat sobre la situació dels drets humans i la ciutadania.

La Diputació de Barcelona i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), amb el suport de la Secretaria d'Estat per a la Cooperació Internacional del Govern d'Espanya, el Consell de Municipis i Regions d'Europa (CMRE), Mercociudades i altres xarxes de governs locals, han organitza aquest esdeveniment.