12/02/2024 13:23 h.

Canovelles ofereix un taller d’autoprotecció, SVB i DEA destinat a les entitats esportives

L’objectiu del taller, que compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, és reaccionar de manera ràpida davant les situacions d’emergència

L’Ajuntament de Canovelles posarà en disposició de les entitats esportives del municipi un taller en què s’oferirà formació en autoprotecció, Suport Vital Bàsic (SVB) i DEA (desfibril·lador extern automàtic).

La formació, destinada concretament al personal de les entitats, posa a disposició recursos i eines per identificar una situació d’emergència i saber com actuar en cas de trobar-se davant d’una d’elles. La formació en ‘Autoprotecció, SVB i DEA’ és fonamental per proporcionar una resposta ràpida i efectiva en situacions d'emergència, tot augmentant les possibilitats de supervivència i contribuint a la seguretat personal i col·lectiva.

Té com a objectiu que els participants siguin capaços d’identificar una situació d’emergència i sàpiguen com actuar, que entenguin i apliquin els conceptes de prevenció i que sàpiguen realitzar les tècniques corresponents davant d’una situació de risc.

El contingut de la formació és el següent:

1. Introducció i Cultura de l’Autoprotecció (conceptes de perill, autoprotecció i prevenció). Situacions d’emergència més freqüents i llur maneig.

2. PAS (Protegir, Avisar, Socórrer).

3. PLS (Posició Lateral de Seguretat).

4. SVB (Suport Vital Bàsic).

5. RCP (Ressuscitació Cardiopulmonar).

6. DEA (Demostració de Desfibril·lació Externa Automatitzada).

7. OVACE (Obstrucció de la Via Aèria per Cos Estrany).

8. Activar el Sistema d’Emergències. Trucades 112.

El taller compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i és gratuït. La formació ofereix quinze places en total, reservant-ne dues per a cada entitat esportiva, i té una durada de tres hores. La jornada es durà a terme el 29 de febrer, a les 18 hores, al segon pis de la Biblioteca Frederica Montseny.

Canovelles Vallès Oriental