23/10/2023 12:24 h.

Cervelló acull l’acte de lliurament de la tercera edició del Premi Tarradellas Persevera

L'Església de Santa Maria de Cervelló ha estat l’escenari de l’acte, el qual ha reconegut la carrera professional de la jugadora de basquetbol Laia Palau i que ha comptat amb la presència de la Presidenta de la Diputació de Barcelona

El municipi de Cervelló ha estat l’escenari on s’ha dut a terme l’acte de lliurament de la tercera edició del Premi Tarradellas Persevera. Aquest, és un reconeixement a accions, persones o entitats relacionades amb el valor de la perseverança tan característic de l’ex President de la Generalitat de Catalunya, i també de la Diputació de Barcelona, Josep Tarradellas, a qui li dóna nom.

No és casual que Cervelló sigui el lloc escollit per l’entrega del Premi, ja que va ser la vila natal del President. És per aquest motiu que Cervelló va impulsar la creació de la iniciativa Premi Tarradellas Persevera l’any 2021, emmarcada dins del Projecte Tarradellas, amb l’objectiu de promoure la seva figura i els seus valors.

D’aquesta manera, és un projecte que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, qui sempre ha tingut una especial sensibilitat per reivindicar la figura del President Tarradellas, que va compatibilitzar la presidència de la Generalitat provisional i de la Diputació de Barcelona de 1977 a 1980.

L’acte d’enguany, presidit per l’alcalde de Cervelló, José Ignacio Aparicio, ha guardonat a l’ex jugadora de bàsquet Laia Palau. L’esportista catalana recull el testimoni dels anteriorment guardonats Bonaventura Clotet i Jordi Savall en reconeixement a la seva brillant carrera professional, tot valorant la seva entrega i constància en l’àmbit de l’esport durant els més de 30 anys que porta dedicant al món del bàsquet.

Sobre Laia Palau

Laia Palau és l’esportista que ha aconseguit més medalles amb la selecció espanyola de bàsquet: tres d’or, tres de plata i sis de bronze. I és, també, la jugadora que ha disputat més partits: un total de 314.

Ha jugat en equips espanyols, a França, a Polònia, a la República Txeca i a Austràlia L’any 2018, però, va tornar al seu país amb el Club Uni Girona, on es va retirar com a jugadora l’any 2022. No obstant, a dia d’avui continua militant com a directora esportiva, tot formant i ajudant l’esport base i les noves generacions.

Així mateix, l’acte ha comptat amb la presència de la Presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret. Amb les seves paraules ha destacat la perseverança i la capacitat de superació de l’esportista, que l’han “convertit en un referent per a les generacions més joves”, a més de ser “un model inspirador per a tantes noies que volen dedicar-se a l’esport professional i que encara han de superar massa entrebancs i discriminacions”. Aquest “model empoderador resulta molt necessari en la transformació feminista de la societat”, en paraules de Lluïsa Moret.

Aquesta tercera edició del Premi Tarradellas Persevera s’ha celebrat coincidint amb la setmana que es commemora el retorn del president a Catalunya l’any 1977.