26/09/2018 15:17 h.

Comencen les obres de rehabilitació del Cafè Nou de Mataró

Es tracta d'un immoble construït l’any 1935 i catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local.
Aquesta actuació està cofinançada pel Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de Catalunya 2014-2020 i per la Xarxa de Governs Locals 2016-2019 de la Diputació de Barcelona.

L’alcalde, David Bote, i la regidora de Cultura i de Desenvolupament Econòmic, Núria Moreno, han visitat aquest matí l’edifici del Cafè Nou, espai on han començat aquesta setmana les obres de rehabilitació que tenen per objectiu la reforma integral d’aquest immoble construït l’any 1935 i catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL). A la visita també hi ha assistit Joaquim Llorenç en representació del Patronat de la Sagrada Familia. La reforma permetrà adequar-lo al seu nou ús: equipament cultural i de promoció de ciutat. El projecte ha estat adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis, SLU, té una durada prevista de 18 mesos i un pressupost d’adjudicació d’1.637.124,38 € IVA inclòs. El Ple de l’Ajuntament de juny de 2016 en va aprovar l’avantprojecte de la reforma.

L’immoble, situat a La Riera al costat de l’edifici de La Presó, va pertànyer a la Unió de Cooperadors fins a l’any 2015, que va ser quan es va signar l’acord definitiu entre les parts implicades i va passar a ser propietat de l’Ajuntament mitjançant la figura de l’expropiació urbanística.

La rehabilitació de l’edifici permetrà potenciar l’eix de La Riera i disposar d’un potent nucli d’equipaments culturals: La Presó, el Pati del Cafè Nou, el mateix Cafè Nou, la Sala Cabanyes, el Teatre Monumental, l’Aula de Teatre i l’Ateneu de la Fundació Iluro.

Fotografia: Ajuntament de Mataró