11/10/2023 13:21 h.

L'Hospitalet del Llobregat dóna un pas endavant en la prevenció del consum de drogues entre els joves

L'exposició 'Controles?', a través del centre SPOTT de la Diputació de Barcelona, és una eina en forma de programa que busca prevenir les drogodependències i el foment del bon ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) entre joves de fins a 21 anys

Avui ha començat l'exposició 'Controles?' a l'Espai Jove Ca N'Arús de l'Hospitalet del Llobregat. Un programa del Centre de Prevenció i Intervenció en Drogodependències (SPOTT) de la Diputació de Barcelona, entre els objectius del qual es troba la promoció d'una actitud responsable respecte a les drogues i a l'ús problemàtic de les TIC.

El recorregut dura una hora i mitja, temps en què experts en addiccions expliquen l'exposició i dinamitzen un procés de reflexió i diàleg. Actualment, la presentació també és accessible en format digital mitjançant un tour virtual de 360 graus i la recreació de panells en 3D.

La mostra s'acompanya de material educatiu i inclou activitats complementàries. Entre aquestes, hi ha un taller per als grups d’alumnes que hagin visitat l’exposició, una sessió de formació en prevenció del consum de drogues i de l’ús problemàtic de les pantalles per a diferents col·lectius de professionals, i una sessió de formació per a famílies que vulguin informar-se sobre els efectes de les drogues i rebin pautes educatives per prevenir-ne el consum, així com també de l’ús abusiu de les pantalles en els joves.

També s'hi fan visites guiades per a diferents col·lectius: des d'alumnes d'ESO, Batxillerat i/o cicles formatius; fins a familiars i professionals.

L'exposició es podrà visitar durant dues setmanes a partir d'avui.

Una eina educativa al servei dels municipis

Controles?’ es va inaugurar a Manresa l’any 2012 i, des de llavors, ha recorregut més d’un centenar de municipis de la província. Es tracta d’una eina educativa que s’inclou al conjunt de recursos de prevenció de les addiccions que des del centre SPOTT s’ofereix als ajuntaments i als locals de la província de Barcelona, els quals la poden sol·licitar a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona.