17/07/2018 09:00 h.

Els mercats municipals de Sant Boi de Llobregat són dels primers de Catalunya a disposar d'aparells desfibril·ladors

La iniciativa, impulsada per la Fundació Barcelona Salut, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament, forma part d'un projecte que vol estendre la cardioprotecció a tots els mercats municipals de la província.

El passat dimarts es va presentar al Mercat de Sant Jordi de Sant Boi el projecte Sant Boi, mercats cardioprotegits, gràcies al qual s'han instal·lat desfibril·ladors a llocs de màxima visibilitat i accessibilitat per cardioprotegir l'àrea comercial i la rodalia dels mercats. Sant Boi és una de les primeres de Catalunya a disposar d'aquests dispositius en aquests punts de venda a l'abast de qualsevol persona davant d'una necessitat terapèutica.

La presentació del projecte va comptar amb el tinent d'alcaldia de Territori i Desenvolupament Econòmic, José Ángel Carcelén, la tinenta d'alcaldia d'Igualtat i Drets Socials, Salut González, el gerent de la Fundació Barcelona Salut, Xavier Vilda, i el delegat de l'Obra Social La Caixa a l'àrea de Barcelona, Víctor Distuer.

Els mercats municipals de Sant Jordi, Centre-La muntanyeta i Torre de la Vila tenen instal·lats desfibril·ladors portàtils de darrera generació mitjançant una iniciativa impulsada per la Fundació Barcelona Salut , la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament, amb la col·laboració de l' Obra Social La Caixa. La iniciativa forma part d'un projecte que vol estendre la cardioprotecció a tots els mercats municipals de la província.

A Catalunya, una de cada quatre persones mor a causa d'una malaltia de cor. Les patologies cardíaques afecten tant a homes com a dones i es poden donar a qualsevol edat. Les persones afectades veuen força minvada la qualitat de vida. A més, la mort sobtada causa cada any més de 3.000 víctimes mortals, 19 vegades per damunt de les produïdes en accidents de circulació.