28/09/2018 13:30 h.

Esparreguera participa en la tercera edició del Cicle Gaudí de Cinema Català

La vila és una de les pioneres i de les que formen part des dels inicis d’aquest cicle, impulsat des de l'any 2016 per l’Acadèmia de Cinema Català amb el suport, entre d'altres, de la Diputació de Barcelona.

En aquesta tercera edició són 37 les poblacions on es projectaran mensualment les pel·lícules, 16 d’elles a la província de Barcelona, 8 a Girona, 5 a Lleida i 8 a Tarragona. La nova coordinadora del cicle, Anna Molins, ha explicat en declaracions a Ràdio Esparreguera que “la dinàmica i la filosofia continua sent la mateixa des dels inicis: apropar un cop al mes a diverses localitats del territori català que no disposen d’una sala de cinema permanent pel·lícules professionals de producció catalana”.

Per tant, el cicle conté també cinema, per exemple, en castellà. Esparreguera va ser una de les primeres viles que es varen afegir a la iniciativa, ara fa dos anys, i segons la coordinadora del cicle, es tracta d’una de les sales, la del Patronat Parroquial, amb una mitjana d’ocupació més alta. La temporada passada, el cicle va aconseguir 16.471 espectadors, 1.200 per pel·lícula i un 36% més respecte de la primera edició del cicle.

El regidor d’Entitats, Cultura i Festes de l’Ajuntament d’Esparreguera, Emmanuel Ortí, ha valorat molt positivament “la implicació de les entitats locals, ja que cal recordar que la recaptació, un cop restades les despeses, va a una entitat de la vila que, per la seva banda, s’encarrega de fer-ne promoció. Es tracta d’un model que s’ha exportat a d’altres municipis participants en el Cicle Gaudí”.

La tercera temporada del Cicle Gaudí de Cinema Català es va estrenar el passat dijous 20 de setembre amb la comèdia de ficció “Jean-François i el sentit de la vida”, dirigida per Sergi Portabella. Les altres propostes del cicle durant aquest darrer trimestre del 2018 són “Formentera Lady” de Pau Durà el proper 18 d’octubre, “Petitet” de Carles Bosch el 15 de novembre i, finalment, “Les distàncies” d’Elena Trapé el 20 de desembre.