10/11/2021 19:00 h.

Josep Monràs i Ana María Martínez, nous diputats d’Educació, Esports i Joventut, i de Comerç a la Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona compta amb dos nous diputats en dues de les seves àrees: Josep Monràs, diputat d’Educació, Esports i Joventut, i alcalde de Mollet del Vallès, que ha substituït Alfredo Vega en el seu càrrec a la corporació, i Ana María Martínez, diputada de Comerç, i alcaldessa de Rubí, que ha assumit la responsabilitat que desenvolupava anteriorment Òscar Sierra a la Diputació.

Josep Monràs i Galindo va néixer a Mollet del Vallès l'any 1960. Es va llicenciar en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i va fer després formació de postgrau en desenvolupament local. És entrenador de bàsquet amb titulació nacional.

Va exercir com a entrenador i com a docent, durant uns quants anys, amb responsabilitats dins l’àmbit esportiu i l’àmbit psicopedagògic escolar. Amb motiu de la nominació de Mollet com a subseu olímpica i paralímpica en els Jocs Olímpics de 1992, va ser el responsable de la coordinació dels voluntaris de la ciutat i director de l’equip olímpic de la subseu Mollet 92.

Va ser escollit alcalde de Mollet del Vallès el 2004 i reelegit el 2007, el 2011, el 2015 i el 2019. Des de l'any 1991 va ser regidor d'Esports de l'Ajuntament i responsable de les àrees de Promoció Econòmica, Comerç, Ocupació i Hisenda i de Serveis Personals. El 2007 va ser nomenat diputat provincial i responsable de l'Àrea d'Esports de la Diputació de Barcelona fins al 2011. Ha estat diputat i vocal de la Comissió Informativa de Desenvolupament Econòmic Local i de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona (2011-2015).

Té diverses responsabilitats en el món de l’esport. És president del Consell Esportiu del Vallès Oriental, president dels Consells Esportius de les comarques de Barcelona, vicepresident de la Unió de Consells Esportius de Catalunya i membre del Consell Català de l'Esport. Des del juliol de 2021 ha estat escollit membre del Patronat de la Fundació AÍto Garcia Reneses, que aposta pel foment de l’esport, en aquest cas el bàsquet, com a mitjà d’integració social i com un hàbit de vida sana i saludable. I és membre de la Comisión de Deportes de la Federación Española de Municipios y Provincias, i el seu representant a l’Asociación General del Deporte.

És President del PSC de Mollet i forma part de la seva executiva local. També és president del Consell de la Federació del PSC del Vallès Oriental, membre del Consell Nacional del PSC i n'és el delegat nacional d'Esports.

Ana María Martínez Martínez va néixer a Rubí l’any 1972. Llicenciada en Antropologia Social i Cultural per la UAB, té un Màster en Lideratge per a la Gestió Pública (UAB) i un EMPA (Executive Management Public Administration) per ESADE. És diplomada en Treball Social per l’Escola Universitària de Treball Social de la UB. La seva passió per la política la va portar a fer diferents màsters en Gestió Pública i Lideratge en Gestió Política.

És alcaldessa de l’Ajuntament de Rubí des del 2015. De 2003 a 2015 va ser tinent d’alcalde i regidora de l’Àrea de Cohesió Social i Serveis a les Persones, regidora de Política Social, Ciutadania i Civisme i regidora de Salut. De 2003 a 2011, càrrec electe amb diferents responsabilitats a l’equip de govern.

És militant del PSC des de l’any 2000, amb càrrecs en les diferents executives locals i comarcals. I actualment és primera secretària del PSC Rubí i primera secretària de la Federació PSC Vallès Oest.