08/05/2017 16:00 h.

L’Ajuntament de Rubí presenta als veïns el pla de millora de Les Torres, Ca n’Oriol i el 25 de Setembre

L’Ajuntament ja té enllestida la diagnosi i el pla d’acció que han de transformar Les Torres, el 25 de Setembre i Ca n’Oriol en barris amb millor qualitat de vida. En una sessió dimecres a la tarda a la Sala de Plens de l’Ajuntament, es va presentar als veïns els diversos projectes que han de transformar els tres barris. El pla compta amb un pressupost de 3,4 milions d’euros, dels quals 1,7 provenen de la Diputació de Barcelona i l’altra part de l’Ajuntament.

Segons l’alcaldessa, Ana M. Martínez, les accions “han de servir de palanca d’impuls i es desenvoluparan a diferents velocitats, en funció de cada cas”.

Abans de plantejar les accions, la consultora Daleph ha realitzat una diagnosi dels barris i ha proposat una valoració per part dels diferents agents socials de la ciutat. El 25 de Setembre és el barri que surt pitjor parat amb una puntuació de 4,3. Tampoc aprova Les Torres, que ha estat valorat amb un 4,6; mentre que Ca n’Oriol ha obtingut una puntuació de 5,8.

Per l’alcaldessa, “a Ca n’Oriol el problema principal és l’aparcament i la qüestió urbanística”, mentre que a Les Torres, “cal millorar la percepció de seguretat i dinamitzar el comerç”. Finalment, “al 25 de Setembre és necessari millorar la imatge del barri a través de l’associació de veïns i el club esportiu”.

A partir d’aquesta diagnosi, la consultora ha elaborat un seguit d’accions per millorar els barris. Primer de tot, s’ha traçat un pla d’accions integrals comunes als tres barris amb sis eixos d’actuació: ocupació, atenció a les persones i atenció comunitària, habitatge, medi ambient, comerç i urbanisme.

Dins d’aquests eixos, comuns als tres barris, destaquen projectes per millorar l’ocupació de la població, accions d’acollida de la nova ciutadania, treballs de mediació veïnals, dinamització comunitària, activitats per a la gent gran, la identificació d’habitatges buits, la millora de l’eficiència energètica, la promoció del comerç als barris i la millora de l’espai públic.

A banda, es faran accions puntuals a cada barri. A Les Torres s’impulsarà un centre cívic que s’ubicarà als antics cinemes. També es faran accions per la dinamització dels joves al barri i activitats a les escoles, potenciant accions d’atenció comunitària.

Pel que fa al 25 de Setembre, es posaran en marxa accions concretes per millorar la mobilitat sostenible, a més d’un programa d’activitats comercials i una campanya de promoció del comerç local de proximitat. A banda, es tirarà endavant un projecte pilot de promoció de l’esport i la reforma del centre cívic.

En referència a Ca n’Oriol, s’abordarà la reforma del parc de Ca n’Oriol i s’impulsarà una campanya emocional per posar en valor el comerç.