05/07/2017 12:30 h.

L'Ajuntament de Vilanova ja disposa del mapa cultural del municipi

L'alcaldessa de Vilanova del Camí, Noemí Trucharte, i la regidora de Cultura, Imma González, van rebre a finals de juny de mans de Xavier Menéndez Pablo, Tècnic de l'oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, el Mapa de Patrimoni Cultural a Vilanova del Camí.

L'estudi és un punt de partida per ordenar i promocionar el potencial dels elements culturals de cara a les activitats de la pròpia població o els usos turístics. En aquest document hi ha inventariats 74 elements del patrimoni cultural i natural del terme, dels quals el 69% són patrimoni immoble, és a dir, edificis, conjunts o elements arquitectònics, arqueològics i obra civil. Un 8% del total està classificat com a patrimoni moble, col·leccions, objectes i elements urbans; un 4% documentals, un 7% patrimoni immaterial -amb aquesta etiqueta s'agrupen les manifestacions culturals, festives i orals entre altres-; i, finalment, un 12% són de patrimoni natural: zones d'interès naturals i espècimens botànics singulars.

Aquest mapa s'ha pogut portar a terme gràcies a un conveni amb la Diputació de Barcelona que es va signar l'any 2014. El juliol de 2015 es va adjudicar el treball a l'empresa Actium Patrimoni Cultural SL que s'ha encarregat de la seva elaboració conjuntament amb personal tècnic de diferents àrees municipals.