16/10/2023 13:38 h.

La Diputació de Barcelona assumeix el 94% de les obres de reparació del talús de Verge de Montserrat a Parets del Vallès

L'ajut que ha concedit la Diputació de Barcelona ha suposat un estalvi per a les arques municipals de Parets a l’haver assumit quasi la totalitat de la inversió inicial del municipi

El passat mes de febrer es va produir un despreniment de terres al talús de l’avinguda de Verge de Montserrat i que va necessitar una restauració d’emergència que es va finalitzar a finals del mes de juliol.

Les obres van consistir en l’arranjament del talús, concretament en la construcció d’un mur de formigó de contenció de sis metres d’altura, juntament amb el seu sistema de drenatge, obres de pavimentació i reposició de serveis (aigua i gas). També es van ampliar les voreres tant de l’Avinguda de Catalunya com de l’Avinguda Verge de Montserrat, de manera que es van guanyar algunes places d’aparcament.

El cost total de les obres va suposar una despesa de 380.882,29 euros, 359.310,09 dels quals han estat assumits, en forma d’ajut, per la Diputació de Barcelona a favor de l’Ajuntament del municipi.

Que la Diputació de Barcelona hagi finançat el 94% del cost total de la reparació del talús és una “fantàstica notícia per l’estalvi que suposa per a les arques municipals i per a la nostra ciutadania”, al tractar-se del cost d’una obra imprevista, en paraules de l’alcalde de Parets, Francesc Juzgado.

“Ens hi vam posar immediatament: ens vam reunir amb el Diputat i els tècnics de la Diputació, hem fet el seguiment de l'evolució de la tramitació i la Diputació finalment ens financia el 94% de les obres", ha explicat l’alcalde després de saber la confirmació oficial per part de la Diputació de Barcelona.