04/01/2024 12:04 h.

La Diputació de Barcelona lliura l’estudi per incorporar la carretera del cementiri de Collserola a la xarxa local de carreteres

El projecte de la Diputació inclourà l’accés al nou centre d’acollida d’animals de companyia de Barcelona (CAACB)

Els ajuntaments de Barcelona, Montcada i Reixac i Cerdanyola del Vallès han rebut l’estudi de condicionament de la carretera del cementiri de Collserola (VC-071), per tal d’incorporar la mateixa a la xarxa local de carreteres

L’actual carretera uneix la BV-1415 i la N-150, unint els municipis de Montcada i Reixac i Barcelona i donant accés al cementiri i al tanatori de Collserola.

El projecte de la Diputació de Barcelona preveu millorar un seguit de característiques, entre les quals es troben la seguretat, el drenatge, els sistemes de contenció i seguretat viària i els ferms. A més, també inclourà l’accés al nou centre d’acollida d’animals de companyia de Barcelona (CAACB), situat a Moncada i Reixac, i que es troba entre el tanatori de Collserola i el pont que creua sobre la C-58.

D’altra banda, el document també contempla la projecció d’un itinerari de vianants i bicicletes, per tal de donar accés al nou equipament.

El pressupost de licitació de l’obra previst és de 3.565.822,45€ (IVA inclòs), mentre que el termini d’execució és de 12 mesos.

Aquest suport de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar”, 9 "Industria, innovació i infraestructures" i 11 "Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.