25/04/2024 16:30 h.

La Diputació de Barcelona aprova la Declaració de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat per l’ambició climàtica, una crida i un compromís del món local amb el desenvolupament sostenible i la implantació de polítiques ambientals

S’aprova també una línia de crèdit adreçada als Consells Comarcals, per un import de 5 milions d’euros, amb la finalitat de contribuir a garantir la prestació dels serveis i l’exercici de les seves competències

El Ple del mes d’abril, celebrat aquest dijous des del Paranimf de l'Escola Industrial, ha aprovat per la Declaració de Vilanova i la Geltrú per l’ambició climàtica, signada per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat en la seva 24a Assemblea General del passat 7 de març. La declaració esdevé una crida i un compromís del món local a tenir més ambició per incrementar el ritme en la implantació de les polítiques ambientals als territoris, una necessitat que neix dels episodis que cada cop fan més evident l’existència del canvi climàtic i que la regió mediterrània viu en condicions encara més fortes.

La crisi climàtica ja afecta la nostra economia, a la nostra qualitat de vida i a la salut dels ciutadans i les ciutadanes. En aquest sentit, la Diputació de Barcelona, plenament alineada amb aquesta declaració, està reforçant els programes i recursos per fer front a l’emergència climàtica. La presidenta de la Diputació, Lluïsa Moret, ha emfatitzat la serietat amb la qual la corporació es pren aquesta realitat, tot reforçant el perfil de la mateixa amb el “compromís en la lluita contra el canvi climàtic i en la proposta de la transició ecològica”.

La Xarxa, integrada per més de tres-cents municipis i entitats associades, esdevé una plataforma d’intercanvi i de cooperació del món local en l’àmbit del medi ambient, per tal d’avançar cap a un desenvolupament sostenible.

D’altra banda, en les juntes de govern celebrades aquest mes, s’han aprovat diversos fons de prestació en el marc del Catàleg 2024, destacant, entre altres, el de Benestar emocional per a la infància i l’adolescència, amb l’objectiu de fomentar i donar suport a iniciatives dels ens locals de la província que promoguin el benestar emocional i atenguin les situacions de malestar emocional en la població infantil, adolescent i les seves famílies; o el de Gestió de l’Agenda Urbana Local, pensat per  facilitar la implementació dels plans d’acció des de l’impuls a la gestió municipal o supramunicipal, incidint en aspectes de direcció, coordinació i seguiment de l’execució dels plans i en accions puntuals de governança, comunicació, o creació d’eines tecnològiques de suport a la gestió.

També s’ha aprovat una línia de crèdit per a operacions de tresoreria per a Consells Comarcals 2024, per un import de 5 milions d’euros; amb la finalitat de contribuir a garantir la prestació dels serveis i l’exercici de les seves competències. A més, s’ha resolt el procediment de concessió de recursos econòmics, en el marc de la convocatòria del Catàleg 2024 del Pla de cooperació Xarxa de Governs Locals 2024-2027, per un import total de més de 70 M€.

-Declaració de Vilanova i la Geltrú per l'ambició climàtica.